• * Na Maku zamiast klawisza Alt używaj Ctrl+Option(⌥)

Zapewnianie dostępności w zamówieniach publicznych - Forum Koordynatorów ds. dostępności w JSFP

Miejsce
Internet
Termin
24 maja 2024
Czas trwania
09:30 - 13:30
Cena
290+vat zł
Zapisz się na szkolenie

Członkowie Forum w ramach opłaty za II kwartał br.

Ważne informacje o sesji szkoleniowo-edukacyjnej

Szanowni Państwo 
Fundacja Rozwoju Demokracji Lokalnej im. Jerzego Regulskiego zaprasza Państwa do udziału w kolejnym spotkaniu Forum Koordynatorów ds. dostępności w jednostkach sektora finansów publicznych, którego tematem będzie: Zapewnianie dostępności w zamówieniach publicznych.

Po wejściu w życie ustawy o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami wydatkowanie środków publicznych w ramach realizacji zadań publicznych, w trybie zamówień publicznych oraz zlecania lub powierzania zadań publicznych powinno zapewniać dostępność architektoniczną, cyfrową oraz informacyjno- komunikacyjną, co najmniej w zakresie minimalnym, czyli określonym przez wymagania, o których mowa w art. 6 uzd. Wszystkie podmioty, realizujące zadania publiczne muszą bezwzględnie wymagać od wykonawców realizacji tych zadań w taki sposób, aby były dostępne dla osób ze szczególnymi potrzebami, w tym dla osób z niepełnosprawnościami. Podczas spotkania przestawimy i przeanalizujemy wiążące wytyczne dla instytucji publicznych w tej tematyce. Prezentowane zagadnienia będziemy popierać licznymi przykładami z praktyki stosowania przepisów, a także doświadczeń i dobrych praktyk.
 

zwiń
rozwiń
Program sesji konsultacyjno-szkoleniowej

09.00 – 09.30 Możliwość testowania połączenia.

09.30 – 09.40 Rozpoczęcie majowego Forum Koordynatorów ds. dostępności w JSFP.
 Katarzyna Marciniak- Mordel, Magdalena Kubik- Szczerba, Koordynatorki Forum.

09.40 – 13.30  Zapewnianie dostępności w zamówieniach publicznych

Podczas Forum przestawimy i przeanalizujemy najważniejsze wytyczne dla instytucji publicznych w tej tematyce:
• Zaprezentujemy zagadnienia dotyczące zapewniania dostępności w zamówieniach publicznych zgodnie z przepisami ustawy o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami oraz Prawa zamówień publicznych.
• Przedstawimy przepisy prawa UE dotyczące wyrównywania szans w postaci dostępności w wielu płaszczyznach życia.
• Zaprezentujemy przykłady zapisów w OPZ oraz klauzule dotyczące dostępności.
• Wskażemy, jak wdrażać przepisy ustawy o zapewnianiu dostępności w praktyce.
• Przedstawimy zasady przygotowania konkretnych wytycznych, zapisów w umowach stosowanych w zamówieniach publicznych dotyczących zapewniania dostępności.
• Zaprezentujemy najczęściej występujące błędy i nieprawidłowości w zakresie zapewnienia dostępności w zamówieniach publicznych oraz praktyczne wskazówki i sposoby prawidłowego postępowania mające na celu ich wyeliminowanie. 

Prezentowane zagadnienia będziemy popierać licznymi przykładami z praktyki stosowania przepisów, doświadczeń i dobrych praktyk.
1. Praktyczne zastosowanie art. 4 ust. 3 uzd oraz art. 100 ust. 1 ustawy z 11.09.2019 r. - Prawo zamówień publicznych:
• Minimalne wymagania wynikające z ustawy o zapewnieniu dostępności.
• Warunki udziału w postępowaniu.
• Przykładowe zapisy i klauzule dostępności do Specyfikacji Warunków Zamówienia.
• Kategorie zamówień wraz z przykładowymi klauzulami dotyczącymi dostępności architektonicznej, informacyjno-komunikacyjnej, cyfrowej, dostępnych wydarzeń (audiodeskrypcja, napisy na żywo, tłumacz migowy, transmisje sesji rad samorządowych), działań edukacyjno-kulturalnych, sprzętów i urządzeń.
2. Dobre praktyki w zamówieniach publicznych:
• Przykłady dobrych praktyk w zamówieniach publicznych na podstawie przykładów własnych trenera oraz uczestników szkolenia.
• Współpraca koordynatora z działami zamówień publicznych – jak wypracować gotowy katalog zapisów do postępowań?
• Dyskusja moderowana z udziałem uczestników forum – jak wygląda praktyczna realizacja postanowień ustawy w naszych urzędach?
3. Źródła finansowania dostępności w jst:
• Program „Dostępny Samorząd 2.0”.
• Program „Dostępna przestrzeń publiczna”.
• Fundusz Dostępności.
• Rozwiązania bezkosztowe podnoszące dostępność.
4. Podsumowanie, dyskusja.
 

zwiń
rozwiń
Adresaci

Koordynatorzy ds. dostępności w JSFP woj. lubelskiego

zwiń
rozwiń
Informacje o prowadzącym

Ekspert ds. dostępności, trener, audytor. Długoletni Członek Zarządu i Dyrektor Agencji Zatrudnienia Fundacji Aktywizacja. Posiada 17-letnie doświadczenie w pracy w organizacjach pozarządowych zajmujących się aktywizacją osób z niepełnosprawnościami. Prowadzi szkolenia dla Koordynatorów dostępności w instytucjach publicznych, przeprowadza audyty dostępności architektonicznej i informacyjno-komunikacyjnej. Posiada doświadczenie w prowadzeniu szkoleń oraz warsztatów dla różnych grup odbiorców (osób z niepełnosprawnościami, pracowników administracji publicznej, organizacji pozarządowych oraz środowiska biznesowego). Jest autorem publikacji, artykułów dot. rynku pracy, niepełnosprawności, dostępności.

zwiń
rozwiń
Lokalizacja
Internet

Szkolenia w formule on-line realizowane na żywo za pomocą platformy, która umożliwia obustronną komunikację między prowadzącym szkolenie a uczestnikami.

Koordynatorzy
Natalia Gmurkowska
Koordynator Forów Samorządowych Województwa Lubelskiego
tel. +48 502 525 121
n.gmurkowska@frdl.org.pl