• * Na Maku zamiast klawisza Alt używaj Ctrl+Option(⌥)

Przygotowania do opracowania raportu o zapewnieniu dostępności instytucji - Forum Koordynatorów ds. dostępności w JSFP

Członkowie Forum w ramach opłaty za II kwartał br.

Ważne informacje o sesji szkoleniowo-konsultacyjnej

Szanowni Państwo 
Fundacja Rozwoju Demokracji Lokalnej im. Jerzego Regulskiego zaprasza Państwa do udziału w kolejnym spotkaniu Forum Koordynatorów ds. dostępności w jednostkach sektora finansów publicznych, którego tematem będzie: Przygotowania do opracowania raportu o zapewnieniu dostępności instytucji.

Zbliża się czas, kiedy zgodnie z założeniami ustawy o dostępności, jesteśmy zobowiązani do sporządzenia raportu o stanie dostępności naszej jednostki.

  • O czym powinniśmy pamiętać, aby nie być zaskoczonym przy sporządzaniu raportu?
  • Jak się do tego należycie przygotować?
  • Czego możemy się spodziewać?
  • Jak zaplanować sobie pracę, by ze wszystkim zdążyć?

Wszystkie podmioty, realizujące zadania publiczne muszą sporządzić raport o zapewnieniu dostępności. Poprzednie raporty składaliśmy w 2021 r. Raport jest składany co 4 lata i zawiera informacje w zakresie spełniania przez dany podmiot, w ramach prowadzonej działalności, minimalnych wymagań w zakresie dostępności architektonicznej, cyfrowej oraz informacyjno-komunikacyjnej. Najbliższy czas powinniśmy poświęcić na przygotowania związane ze złożeniem kolejnego raportu. Podczas spotkania przestawimy i przeanalizujemy wiążące wytyczne dla instytucji publicznych w tej tematyce. 
 

zwiń
rozwiń
Cele i korzyści

Forum Koordynatorów ds. dostępności w jednostkach sektora finansów publicznych działające przy Fundacji Rozwoju Demokracji Lokalnej im. Jerzego Regulskiego jest platform współpracy i integracji pracowników pełniących funkcję koordynatora ds. dostępności, spotykających się cyklicznie na organizowanych przez FRDL spotkaniach on-line dwa razy w kwartale. 

Głównym celem działania Forum Koordynatorów ds. dostępności w jednostkach sektora finansów publicznych jest systematyczna działalność konsultacyjna i doradcza realizowana poprzez spotkania on- line i konsultacje z ekspertami, podnoszenie umiejętności i poszerzanie wiedzy członków Forum, rozwiązywanie kwestii problemowych, możliwość wymiany doświadczeń pomiędzy członkami Forum.
Spotkania w ramach forum są realizowane w formule on-line. Formuła ta pozwoli Państwu zapoznać się z tematem prezentowanym na żywo przez eksperta, zadać mu pytanie i porozmawiać z innymi uczestnikami spotkania. 

Zapraszamy osoby zainteresowane do udziału w spotkaniach Forum Koordynatorów ds. dostępności w jednostkach sektora finansów publicznych.
Więcej informacji o Forum na stronie: https://frdl.lublin.pl/fora/forum-koordynatorow-ds-dostepnosci-w-jsfp/o-forum 

zwiń
rozwiń
Program sesji konsultacyjno-szkoleniowej

09.00 – 09.30 Możliwość testowania połączenia.

09.30 – 09.40 Rozpoczęcie czerwcowego Forum Koordynatorów ds. dostępności w JSFP.
 Katarzyna Marciniak- Mordel, Magdalena Kubik- Szczerba, Koordynatorki Forum.

09.40- – 13.30  Przygotowania do opracowania raportu o zapewnieniu dostępności instytucji. 
W 2025 roku każdy podmiot publiczny będzie zobligowany do przygotowania raportu z wdrożenia rozwiązań, które służą zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami. Najbliższe miesiące to doskonały moment, aby przeprowadzić monitoring zapewnienia dostępności i sprawdzić stan jej wdrożenia w poszczególnych obszarach.

Podczas spotkania Forum przestawimy i przeanalizujemy najważniejsze wytyczne dla instytucji publicznych w tej tematyce.
Odpowiemy na m.in. poniższe pytania:

• Jak powinniśmy się przygotować się do sprawozdawczości z wdrażania dostępności w jednostce?
• Jakie informacje należy przygotować do przyszłego raportu o stanie zapewniania dostępności?
• Jak zorganizować prace? 
• Jaki cel ma monitorowanie dostępności w jednostce?

Prezentowane zagadnienia będziemy popierać licznymi przykładami z praktyki stosowania przepisów.
1. Cel raportu o zapewnieniu dostępności.
2. Metodologia/ ocena dostępności.
3. Stan obecny.
4. Wejście do budynku, winda, toalety itp.
5. Dostępność cyfrowa.
6. Strona internetowa.
7. Dokumenty.
8. Komunikacja.
9. Podjęte działania.
10. Infrastruktura
11. Strona internetowa.
12. Szkolenia.
13. Działania długoterminowe.
14. Infrastruktura.
15. Edukacja.
16. Monitoring.
17. Wnioski/rekomendacje.
18. Załączniki.
 

zwiń
rozwiń
Adresaci

Koordynatorzy ds. dostępności w JSFP 

zwiń
rozwiń
Informacje o prowadzącej sesję

Małgorzata Jędrzejewska, doradca zawodowy, coach, wieloletni trener, szkolący w obszarze zasobów ludzkich, od wielu lat prowadzi projekty związane z aktywizacją zawodową osób z niepełnosprawnościami. Wykładowca na Uniwersytecie WSB Merito w Chorzowie, konsultant merytoryczny w zakresie dostępności. Od 4 lat realizuje i prowadzi zajęcia w projektach dotyczących wdrażania idei dostępności dedykowanych dla koordynatorów ds. dostępności, służb cywilnych, sądów powszechnych, jst, architektów, a także organizacji pozarządowych.

zwiń
rozwiń