SPOTKANIA FORUM w 2025

Zapraszamy na kolejne spotkanie 14 marca br., które również poświecimy kwestiom związanym z raportem o stanie zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami w 2025 r.

Szanowni Państwo 
Koordynatorzy ds. dostępności w JSFP woj. lubelskiego

Fundacja Rozwoju Demokracji Lokalnej im. Jerzego Regulskiego zaprasza Państwa do udziału w pierwszym w 2025 roku spotkaniu Forum Koordynatorów ds. dostępności w jednostkach sektora finansów publicznych. Spotkanie odbędzie się 7 lutego 2025 r. w godzinach 9.30 – 13.30.

Jak przygotować się do raportu o stanie zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami w 2025 r.? Monitoring wdrażania dostępności.

Do 31 marca 2025 r. każdy podmiot publiczny musi opracować raport obrazujący przede wszystkim to, jak spełnia minimalne wymagania w zakresie zapewniania dostępności opisane w art. 6 ustawy.
Raport ten powinien zostać opublikowany na stronie Biuletynu Informacji Publicznej danego podmiotu lub jego stronie internetowej, jeśli nie posiada BIP. Spotkanie Forum pozwoli na przygotowanie się koordynatorów dostępności do sporządzenia raportu o stanie zapewniania dostępności. To doskonały moment, aby przeprowadzić monitoring wdrażania dostępności i wykorzystać najbliższe miesiące oraz wdrożyć rozwiązania, które nakłada na podmioty publiczne ustawa o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami. To również doskonała okazja do aktualizacji wiedzy o możliwościach zapewnienia dostępności, poznanie dobrych praktyk, nowych rozwiązań, jakie pojawiają się w urzędach w celu zapewniania dostępności. Podczas spotkania zapoznamy uczestników z różnymi case study – przykładami, likwidującymi bariery architektoniczne, informacyjno-komunikacyjne. Wskażemy najlepsze dobre praktyki. Przedstawimy koncepcje, które można wprowadzić bezkosztowo, a które są znaczące dla zapewniania dostępności i warto je ująć w raporcie.

Ekspertem prowadzącym spotkanie będzie: Agata Spała-Zakrzewska - specjalistka ds. dostępności usług dla osób z niepełnosprawnością, audytorka dostępności dla osób ze szczególnymi potrzebami, trenerka. Prowadzi szkolenia i doradztwo z zakresu wdrażania zasad i rozwiązań w dostępności dla osób z niepełnosprawnością w usługach publicznych. Wspiera organizacje w audytowaniu dostępności i wdrażaniu rekomendowanych rozwiązań. Przeprowadza szkolenia dla pracodawców w zakresie dostosowania miejsc pracy dla osób z niepełnosprawnością. Ekspertka merytoryczna i współautorka standardów dostępności i publikacji m. in: „Ramowe wytyczne w projektowaniu obiektów, pomieszczeń oraz przystosowanie stanowisk pracy dla osób niepełnosprawnych o specyficznych potrzebach” (CIOP); „Standard dostępności POZ”. Autorka koncepcji i materiałów szkoleniowych w projektach edukacyjnych dla koordynatorów ds. dostępności (KPRM, MS, ZUS). Absolwentka Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.

Forum Koordynatorów ds. dostępności w jednostkach sektora finansów publicznych działające przy Fundacji Rozwoju Demokracji Lokalnej im. Jerzego Regulskiego jest platformą współpracy i integracji pracowników pełniących funkcję koordynatora ds. dostępności, spotykających się cyklicznie na organizowanych przez FRDL spotkaniach on-line dwa razy w kwartale; opłata kwartalna dla Forumowiczów wynosi 290 zł. + vat.

Prosimy o potwierdzenie obecności do dnia 4 lutego 2025r. poprzez przesłanie informacji na skrzynkę mailową forumsamorzadowe@frdl.lublin.pl

PROGRAM I E-ZGŁOSZENIE: https://frdl.lublin.pl/tematy/pozostale/jak-przygotowac-sie-do-raportu-o-stanie-zapewniania-dostepnosci-osobom-ze-szczegolnymi-potrzebami-w-2025-r-monitori/95970

************************************************************************

Dla osób zainteresowanych przystąpieniem do Forum polecamy zapoznanie się z dokumentami Forum w zakładce "Dołącz do Forum": http://frdl.lublin.pl/fora/forum-koordynatorow-ds-dostepnosci-w-jednostkach-sektora-finansow-publicznych/dolacz-do-forum 

Forum Koordynatorów ds. dostępności w JSFP działające przy Fundacji Rozwoju Demokracji Lokalnej im. Jerzego Regulskiego zawiązało swoją działalność podczas inauguracyjnego spotkania, które odbyło się 12 lutego 2021 r. Ideą powołania Forum było stworzenie platformy współpracy i integracji pracowników pełniących funkcję koordynatora ds. dostępności, spotykających się cyklicznie na organizowanych przez FRDL spotkaniach on-line, konferencjach, kongresach czy sesjach wyjazdowych. Jest to pierwsze forum działające przy Fundacji, które od początku działalności realizuje spotkania Forum w formule on-line.

Głównym celem działania Forum Koordynatorów ds. dostępności w JSFP jest systematyczna działalność konsultacyjna i doradcza realizowana poprzez spotkania on-line i konsultacje z ekspertami, podnoszenie umiejętności i poszerzanie wiedzy członków Forum, rozwiązywanie kwestii problemowych, możliwość wymiany doświadczeń pomiędzy członkami Forum. Spotkania w ramach forum są realizowane w formule on-line.

Serdecznie zapraszamy do zrzeszenia się w Forum i udziału w organizowanym spotkaniu!

Natalia Gmurkowska 
Koordynator Forów Samorządowych Województwa Lubelskiego
Kontakty: n.gmurkowska@frdl.org.pl  mob: +48 502525121