O Kongresie, zaproszenie i karta zgłoszenia
Kongres Przewodniczących Rad, Gmin, Powiatów i Sejmików Województw to:
- Najważniejsze tematy, z którymi na co dzień mierzą się radni pełniąc swoje mandaty
- Możliwość wymiany praktycznych doświadczeń z przewodniczącymi rad i radnymi z całej Polski
- Dwa intensywne dni debat i warsztatów, zwiększające kompetencje i skuteczność działania radnych
- Spotkania z wybitnymi ekspertami prawa samorządowego, świata nauki i przedstawicielkami administracji rządowej
- Dobre praktyki w zakresie organizacji pracy rady/sejmiku
- Wartościowe i przydatne materiały merytoryczne dla uczestników
Tematy tegorocznej edycji Kongresu:
-
Rady i sejmiki organami wspólnoty samorządowej – jak budować więzi i współpracować z mieszkańcami?
-
Przewodniczący rady i jego uprawnienia w sprawach pracowniczych
-
Rady i sejmiki wobec postępowań nadzorczych i sądowo-administracyjnych
-
Rola radnych w rozwiązywaniu konfliktów społecznych w planowaniu przestrzennym
-
ABC sprawnego biura rady
-
Największe wyzwania, przed którymi stoją powiaty i ich rady?
-
Rada XXI wieku – stosowanie nowych technologii w pracach rady
-
Skuteczna komunikacja wewnętrzna i zewnętrzna przewodniczącego rady i radnych
-
Jak obniżać koszty usług komunalnych, nie obniżając ich jakości?
-
Praktyczne rozwiązania wyzwań kontroli – prezentacja dobrych praktyk
-
Skargi, wnioski i petycje – studia przypadków
Prelegenci: https://kongresprzewodniczacych.pl/prelegenci/
W ramach udziału w Kongresie uczestnik otrzymuje:
- dwa dni wykładów, prelekcji, dyskusji w gronie wybitnych ekspertów i specjalistów.
- możliwość spotkań i rozmów z uznanymi prelegentami, ekspertami, przedstawicielami instytucji rządowych i samorządowych; to doskonały czas networkingu, wymiany doświadczeń, poznanie dobrych praktyk i najświeższych informacji o zmianach legislacyjnych.
- materiały kongresowe w wersji papierowej i online.
- pełne wyżywienie w dwóch dniach kongresu (2 obiady, przerwy kawowe)
- w przypadku wyboru opcji z kolacją - udział w uroczystej kolacji 15/16.11.2024
- w przypadku wyboru opcji z noclegiem/noclegami - nocleg/i ze śniadaniem w Hotelu Windsor - miejscu Kongresu
E-ZGŁOSZENIE: https://kongresprzewodniczacych.pl/rejestracja/
Wypełnioną kartę zgłoszenia - dostępna do pobrania na dole strony - należy przesłać do 21 października 2025 r. na adres mailowy: forumsamorzadowe@frdl.lublin.pl
Rejestracja zgłoszenia zostanie potwierdzona przez FRDL.