Kongres Przewodniczących Rad, Gmin, Powiatów i Sejmików Województw to:

  • Najważniejsze tematy, z którymi na co dzień mierzą się radni pełniąc swoje mandaty
  • Możliwość wymiany praktycznych doświadczeń z przewodniczącymi rad i radnymi z całej Polski
  • Dwa intensywne dni debat i warsztatów, zwiększające kompetencje i skuteczność działania radnych
  • Spotkania z wybitnymi ekspertami prawa samorządowego, świata nauki i przedstawicielkami administracji rządowej
  • Dobre praktyki w zakresie organizacji pracy rady/sejmiku
  • Wartościowe i przydatne materiały merytoryczne dla uczestników

Tematy tegorocznej edycji Kongresu:

  • Rady i sejmiki organami wspólnoty samorządowej – jak budować więzi i współpracować z mieszkańcami?

  • ​​​​​​​Przewodniczący rady i jego uprawnienia w sprawach pracowniczych

  • Rady i sejmiki wobec postępowań nadzorczych i sądowo-administracyjnych 

  • Rola radnych w rozwiązywaniu konfliktów społecznych w planowaniu przestrzennym

  • ABC sprawnego biura rady

  • Największe wyzwania, przed którymi stoją powiaty i ich rady?

  • Rada XXI wieku – stosowanie nowych technologii w pracach rady 

  • Skuteczna komunikacja wewnętrzna i zewnętrzna przewodniczącego rady i radnych

  • Jak obniżać koszty usług komunalnych, nie obniżając ich jakości?

  • Praktyczne rozwiązania wyzwań kontroli – prezentacja dobrych praktyk

  • Skargi, wnioski i petycje – studia przypadków

Prelegenci: https://kongresprzewodniczacych.pl/prelegenci/

W ramach udziału w Kongresie uczestnik otrzymuje:
- dwa dni wykładów, prelekcji, dyskusji w gronie wybitnych ekspertów i specjalistów.
- możliwość spotkań i rozmów z uznanymi prelegentami, ekspertami, przedstawicielami instytucji rządowych i samorządowych; to doskonały czas networkingu, wymiany doświadczeń, poznanie dobrych praktyk i najświeższych informacji o zmianach legislacyjnych.
- materiały kongresowe w wersji papierowej i online.
- pełne wyżywienie w dwóch dniach kongresu (2 obiady, przerwy kawowe) 
- w przypadku wyboru opcji z kolacją - udział w uroczystej kolacji 15/16.11.2024
- w przypadku wyboru opcji z noclegiem/noclegami - nocleg/i ze śniadaniem w Hotelu Windsor - miejscu Kongresu

E-ZGŁOSZENIE: https://kongresprzewodniczacych.pl/rejestracja/

Wypełnioną kartę zgłoszenia - dostępna do pobrania na dole strony - należy przesłać do 21 października 2025 r. na adres mailowy: forumsamorzadowe@frdl.lublin.pl

Rejestracja zgłoszenia zostanie potwierdzona przez FRDL.