1. Potwierdzanie prawdziwości danych, wprowadzonych w nowym SIO do naliczenia subwencji oświato-wej dla samorządu:
• Raporty w Strefie dla Zalogowanych.
• Omówienie zestawienia zawierającego dane z nowego SIO do naliczenia subwencji oświatowej dla samo-rządu.
• Omówienie procedury potwierdzenia prawdziwości zestawiania subwencyjnego przez szkoły – ustawowe terminy.
• Omówienie procedury potwierdzenia prawdziwości zestawiania subwencyjnego przez samorząd – rola samorządu w potwierdzaniu danych subwencyjnych ze szkół i terminy ustawowe.
• Jak samorząd może zweryfikować poprawność danych, wprowadzonych przez szkoły do nowego SIO, tak aby otrzymać prawidłowo naliczoną subwencję oświatową.
• Jak i do kiedy można poprawić błąd w nowym SIO w kontekście ustawowych terminów naliczenia subwencji na danych z nowego SIO - okres możliwych korekt danych SIO i brak możliwości takich korekt po określonej dacie.
• Konsekwencje niewprowadzenia danych oraz wprowadzenia ich niezgodnie ze stanem faktycznym – zwrot nienależnie pobranej subwencji, 5-letni okres kontroli.
• Kontrola poprawności danych subwencyjnych z punktu widzenia jednostki samorządu terytorialnego. Możliwości i ograniczenia.
2. Omówienie danych, wprowadzanych do nowego SIO, które są używane przez MEN do naliczenia subwencji oświatowej dla samorządu:
• Wprowadzanie danych do nowego SIO w kontekście naliczenia części oświatowej subwencji ogólnej dla samorządu. Aspekty merytoryczne dotyczące wprowadzania danych do nowego SIO.
• Poprawne przypisanie uczniów do oddziałów podstawowych i dodatkowych – wskazanie, kiedy uczeń po-winien być w dwóch oddziałach.
• Uczeń niezweryfikowany – postępowanie wyjaśniające dyrektora szkoły, weryfikacja ucznia a naliczenie subwencji oświatowej na tego ucznia.
• Poprawne wprowadzenie orzeczeń uczniów, wraz z okresami obowiązywania oraz ich weryfikacja z porad-nią, weryfikacja orzeczenia a naliczenie subwencji oświatowej na to orzeczenie.
• Poprawne wprowadzenie pozostałych danych subwencyjnych, dotyczących ucznia – nauczanie domowe, nauczanie indywidualne, bezpłatna nauka języka polskiego itd..
• Poprawne wprowadzenie umów nauczycieli do subwencji oświatowej – rodzaj umowy, tygodniowy wymiar zajęć, nieobecności subwencyjne, awans zawodowy.
• Omówienie najczęstszych błędów popełnianych przy wprowadzeniu danych do subwencji – podejście prak-tyczne.
3. Prezentacja na aplikacji nowego SIO, jak wprowadzać dane do systemu przez jednostkę samorządu te-rytorialnego w każdym z modułów: RSPO, Dane zbiorcze.
4. Praca z instrukcjami do nowego SIO – jak sprawnie i szybko znaleźć odpowiedź na pojawiające się pyta-nia dotyczące technicznych i merytorycznych aspektów wprowadzania danych.
5. Inne aspekty: ochrona danych osobowych a RODO, udzielanie upoważnień, terminy przekazywania danych, operacje grupowe, praca z filtrami.
Oświata