• * Na Maku zamiast klawisza Alt używaj Ctrl+Option(⌥)

Zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych w czasie pandemii koronawirusa

Szkolenie on-line: wirtualne szkolenie prowadzone i realizowane za pomocą specjalnej platformy, która umożliwi obustronną komunikację między prowadzącym szkolenie a uczestnikami.

Adresaci

Osoby zajmujące się zezwoleniami na sprzedaż alkoholu w urzędach miast i gmin, członkowie komisji rozwiązywania problemów alkoholowych, strażnicy miejscy, pełnomocnicy ds. profilaktyki, jak i radni.

zwiń
rozwiń
Cele i korzyści
  • Przedstawienie prawidłowego sposobu stosowanie przepisów ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi oraz przepisów KPA w szeroko rozumianej praktyce urzędniczej, skuteczne i szybkie prowadzenie postępowań administracyjnych.
  • Poprawa wizerunku organu administracji wobec przedsiębiorców jako stron postępowania, jak wydawać poprawnie decyzje, bez narażania się na ich uchylenie w trybie odwoławczym.

Podczas zajęć omówione będą zmiany w przepisach prawa zgodnie z uregulowaniami prawnymi w tarczy antykryzysowej.

zwiń
rozwiń
Informacje o prowadzącym

Prawnik z 30 letnim doświadczeniem zawodowym, etatowy członek Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Białymstoku, przewodnicząca składów orzekających organu II instancji m.in. rozstrzygająca sprawy odwołań z zakresu zezwoleń alkoholowych, doświadczony praktyk i wykładowca, trener w Fundacjach Rozwoju Demokracji Lokalnej oraz wielu innych ośrodkach szkoleniowych w całej Polsce. Od 1998 roku prowadzi szkolenia otwarte w szeroko pojętym zakresie zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych. Prowadzi szkolenia dla członków gminnych komisji rozwiązywania problemów alkoholowych, radnych oraz przedsiębiorców i sprzedawców napojów alkoholowych w zakresie ich działalności. W poprzednich latach wykładowca akademicki, prowadząca zajęcia na studiach podyplomowych.

zwiń
rozwiń
Program
  1. Wydawanie kolejnych lub nowych zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych w aktualnej sytuacji prawnej:
    • Sposoby gromadzenia dokumentów.
    • Jak uzyskać postanowienie komisji rozwiązywania problemów alkoholowych?
    • Czynności wyjaśniające, które mogą przeprowadzone w postępowaniu.
    • Czego możemy domagać się od strony postępowania?
    • Sposób doręczenia zezwolenia.
  2. Możliwość zmiany terminu ważności zezwolenia:
    • Jakie dokumenty są niezbędne?
    • Sposób wniesienia opłaty za przedłużony termin zezwolenia.
  3. Czy możliwe jest zawieszenie lub umorzenie raty opłaty?
    • Możliwości prawne organu zezwalającego w zakresie udzielenia pomocy przedsiębiorcom.
  4. Jak postąpić w przypadku wniesienia wniosku o zwrot opłaty za korzystanie z zezwolenia z powodu zakazu prowadzenia działalności gastronomicznej?
  5. Czy wraz z jedzeniem na wynos z lokalu gastronomicznego można dowozić alkohol?
  6. Propozycje Światowej Organizacji Zdrowia co do wprowadzenia prohibicji na czas pandemii a uregulowania obowiązujące w prawie polskim.
  7. Wnoszenie II raty opłaty za korzystanie z zezwoleń do 31 maja oraz do 30 czerwca 2020 roku:
    • 31 maja 2020 r – termin wniesienia raty opłaty – niedziela – jak poprawnie ustalić terminowość wniesienia opłaty.
    • Brak opłaty raty w terminie - kiedy i jak naliczyć zaległą opłatę.
    • Rezygnacja z zezwolenia z powodu likwidacji punktu sprzedaży alkoholu- jak wówczas prawidłowo ustalić należną opłatę.
    • Opłata wniesiona w niepełnej wysokości – od których zezwoleń obliczyć 30% opłaty.
  8. Procedura stwierdzenia wygaśnięcia zezwolenia w aspekcie obowiązywania przepisów tarczy antykryzysowej:
    • Wszczęcie postępowania – forma.
    • Dopuszczalne czynności organu w trakcie postępowania.
    • Jaką datą stwierdzamy wygaśnięcie zezwolenia.
    • Prawidłowe ustalenie okresu karencji.
  9. Wpływ przepisów ustawy z 5 lipca 2018 r. o zarządzie sukcesyjnym przedsiębiorstwem osoby fizycznej na funkcjonowanie zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych:
    • Zmiany w terminach wygaszania zezwoleń.
    • Procedura uzyskania decyzji o przeniesieniu decyzji związanej z przedsiębiorstwem.
    • Zarząd sukcesyjny w spółce cywilnej a stwierdzenie wygaśnięcia zezwolenia.
    • Prawa i obowiązki właścicieli przedsiębiorstwa „w spadku”.
  10. Instytucja zrzeczenia się przez przedsiębiorcę prawa do wniesienia odwołania:
    • Termin i forma zrzeczenia się.
    • Stosowanie instytucji „zrzeczenia się” do postanowień.
    • Skutki zrzeczenia się dla wprowadzenia danych do ewidencji działalności gospodarczej.
zwiń
rozwiń
Informacje dodatkowe

Cena: 
240 zł netto. Udział w szkoleniu zwolniony z VAT w przypadku finansowania szkolenia ze środków publicznych. Cena zawiera: udział w profesjonalnym szkoleniu on-line, materiały szkoleniowe przekazane w wersji elektronicznej, certyfikat ukończenia szkolenia, możliwość konsultacji z trenerem.

Zgłoszenia: 
Wypełnioną kartę zgłoszenia należy przesłać mailem na adres: szkolenia@frdl.org.pl, faksem lub poprzez formularz zgłoszenia na www.frdl.mazowsze.pl do 15 czerwca 2020 r.
UWAGA: ILOŚĆ MIEJSC OGRANICZONA!