• Podstawy dla działań administracji publicznej w świecie cyfrowym
• Przegląd najważniejszych mediów społecznościowych (Facebook, Instagram, Twitter, YouTube, TikTok, Linkedin) i ich roli w komunikacji.
2. Zapoznanie z najważniejszymi narzędziami komunikacji social media:
• Facebook :
- przedstawienie i analiza dostępnych narzędzi: fanpage, grupy, FB watch, wydarzenia itd.,
- formaty i typy postów,
- fakty i mity na temat publikacji postów,
- algorytm serwisu,
- omówienie wybranych profili uczestników kursu.
• Instagram:
- analiza dostępnych narzędzi: post, rolka, relacja, wyróżniona relacja, transmisja na żywo, katalog, zbiórka pieniędzy,
- algorytm: szanse i wyzwania,
- zagadnienie hashtagów,
- najważniejsze trendy wspierające komunikację,
- omówienie wybranych profili uczestników kursu,
- praca warsztatowa: rola i stories (koncepcje).
• YouTube:
- podstawowe informacje na temat funkcji serwisu,
- sposoby wykorzystania YouTube przez urząd,
- wybrane narzędzia wspierające realizację i publikację treści.
• Linkedin:
- rodzaje kont w serwisie,
- możliwości serwisu dla sektora publicznego,
- zalety prowadzenia profilu,
- zagadnienie employer brandingu.
• Twitter:
- funkcje serwisu,
- wykorzystanie Twittera w komunikacji (na podstawie przykładów).
• TikTok:
- najważniejsze funkcje serwisu,
- znaczenie trendów w prowadzeniu profilu,
- miejsce dla urzędu na TikToku,
- wyzwania i zagrożenia związane z obecnością sektora publicznego na TikToku,
- możliwości wykorzystania - dobre przykłady.
3. Strategia social media dla sektora publicznego:
• Definicja strategii i jej znaczenie dla działań w social media.
• Tworzenie planu obecności w mediach społecznościowych krok po kroku.
• Rola strategii regionalnych w działaniach w mediach społecznościowych.
• Mierzenie efektów prowadzonych działań.
• Wykorzystanie Real Time Marketingu i Influencer Marketingu.
• Podstawy content marketingu i jego rola w prowadzeniu profili w social media.
4. Warsztat praktyczny – media społecznościowe w komunikacji kryzysowej.
DZIEŃ II – 13 września 2023 r.
Skuteczny copywriting
W tym module dowiesz się, jak przyciągnąć uwagę odbiorców za pomocą tekstu, poznasz skuteczne formuły copywriterskie i zweryfikujesz, czy tworzone przez Ciebie komunikaty są czytelne.
1. Wstęp do copywritingu:
• Jak dzisiaj ludzie „konsumują” treści?
• Dlaczego konkurujemy dosłownie ze wszystkim, czyli jak przykuć uwagę odbiorcy?
• Czego szuka czytelnik?
• Kim jest nasz odbiorca?
2. Jak pisać?:
• Odwrócona piramida.
• Zasada 5W.
• Reguła KISS.
• Komunikacja H2H.
3. Wygląd ma znaczenie:
• Estetyka.
• Fonty i kroje.
• Światło.
• Kontrast.
• Akapit.
• Śródtytuły.
• Listy.
• Grafika
• Formatowanie tekstu w social mediach
4. Jak tworzyć przykuwające uwagę tytuły i nagłówki?:
• Analiza wybranych tekstów.
• Skuteczne formuły copywriterskie.
5. Jak w praktyce wykorzystać język korzyści?:
• Laddering – metoda odkrywania korzyści.
• Cecha – zaleta – korzyść.
• Odrobina perswazji.
• Wezwanie do działanie.
6. Jak tworzyć teksty, które będą łatwe do wyszukania w Google?:
• Jak działa Google?
• Jak optymalizować teksty pod wyszukiwarkę Google?
7. Narzędzia copywritera.
8. Warsztat praktyczny.
9. Praktyczne wskazówki i podsumowanie.
DZIEŃ III – 19 września 2023 r.
Moduł III: Jak budować fanpage, komunikować się skutecznie i być w zgodzie z obowiązującymi przepisami
W trakcie tego modułu dowiesz się, jak zbudować angażujący profil. Poznasz również otoczenie prawne, a także nauczysz się wykorzystywać social media w komunikacji z interesariuszami.
1. Budowa efektywnego fanpage’a:
• Przepis na dobry profil.
• Jak zwiększać zasięgi i pozyskiwać nowych obserwujących.
• Zasięg organiczny i płatny.
• Narzędzia pomocne w prowadzeniu komunikacji w social media.
2. Otoczenie prawne a obecność sektora publicznego w mediach społecznościowych:
• Jakie ustawy powinien znać administrator fanpage w sektorze publicznym.
• Co prawo mówi na temat blokowania użytkowników.
• Podstawy RODO w mediach społecznościowych.
• Prawo a publikacje w social media - memy, zdjęcia, teksty itd.
• Dlaczego Biuletyn Informacji Publicznej jest ważniejszy niż fanpage.
• Przegląd i analiza najważniejszych aspektów poszczególnych regulaminów mediów społecznościowych.
• Jak stworzyć Zarządzenie dotyczące polityki mediów społecznościowych
3. Wykorzystanie mediów społecznościowych w komunikacji z interesariuszami:
• Komunikacja administracji publicznej i jej specyfika.
• Jak wybrać odpowiednie platformy dla jednostki.
• Jak zbudować odpowiedni styl komunikacji.
• Wykorzystanie technik angażujących społeczność: konkursy, quizy, pytania itd.
• Reagowanie na komentarze, pytania i opinie.
• Rozwiązywanie konfliktów i zarządzanie sytuacjami kryzysowymi na mediach społecznościowych.
• Etyka i zasady dotyczące korzystania z mediów społecznościowych w kontekście komunikacji z interesariuszami.
4. Warsztat praktyczny.
DZIEŃ IV – 20 września 2023 r.
Moduł IV: Kreatywna promocja w mediach społecznościowych i Facebook ADS
W tym module poznasz metody, jak generować większe zasięgi wpisów organicznych, nauczysz się tworzyć ilustracje graficzne i proste animacje do swoich wpisów oraz dowiesz się, jak stworzyć i rozliczyć płatną kampanię reklamową na Facebooku.
1. Tworzenie treści:
• Tworzenie treści na potrzeby social mediów.
• Techniki wykorzystania treści na wiele różnych sposobów.
• Popularne formaty: tekst, video, grafiki.
• Warsztat praktyczny w aplikacji Canva – tworzenie graficznych ilustracji do wpisów
• Mierzenie i analiza działań.
2. Działania organiczne vs reklamowe:
• Jak docierać do potencjalnych odbiorców?
• Jak planować publikację wpisów?
• Profile firmowe i ich administrowanie.
• Zasięg organiczny w social media.
3. Wprowadzenie do Facebook Ads:
• Ekosystem reklamowy Facebooka.
• Facebook Ads czy inne systemy reklamowe?
• Czy zasięgi organiczne nie wystarczą?
4. Wstęp do reklamy na Facebooku:
• Benchmarking działań reklamowych, narzędzia do sprawdzania konkurencji.
• Narzędzie do tworzenia materiałów promocyjnych.
• Specyfikacja techniczna reklam.
• Formaty reklamowe.
• Tworzenie reklamy krok po kroku.
5. Panel reklamowy na Facebooku:
• Struktura Facebook Ads.
• Bezpieczeństwo konta reklamowego.
• Jak wygląda Menedżer Firmy.
• Konto reklamowe i narzędzia Facebooka.
6. Praca warsztatowa.
7. Praktyczne wskazówki i podsumowanie.
8. Test podsumowujący zajęcia.
Kultura, sport, NGO, promocja