• * Na Maku zamiast klawisza Alt używaj Ctrl+Option(⌥)

Kontrole NIK w zakresie realizowania przez JST zadań związanych z zapewnieniem dostępności w 2024 r. - Forum Koordynatorów ds. dostępności

online
Miejsce
Internet
Termin
05 lipca 2024
Czas trwania
09:30 - 13:30
Cena
290+vat zł
Ważne informacje o spotkaniu

Fundacja Rozwoju Demokracji Lokalnej im. Jerzego Regulskiego zaprasza Państwa do udziału w kolejnym w 2024 roku spotkaniu Forum Koordynatorów ds. dostępności w jednostkach sektora finansów publicznych. 

Wszystkie podmioty, wykonujące zadania publiczne muszą przestrzegać przepisów ustawy o zapewnieniu dostępności i zapewniać ją w swojej instytucji. Realizacja tego obowiązku weryfikowana jest m.in. przez Najwyższą Izbę Kontroli. 
Podczas spotkania wskażemy obszary kontroli, przyjrzymy się tym aspektom, które sprawiają instytucjom najwięcej problemów, zastanowimy się jak możemy je szybko i sprawnie poprawić. Spotkanie będzie przydatne do przygotowania się do przeprowadzenia monitoringu dostępności, przed sporządzeniem raportu, który trzeba będzie złożyć w 2025 roku. Podczas spotkania przestawimy i przeanalizujemy wiążące wytyczne dla instytucji publicznych w tej tematyce. 
 

zwiń
rozwiń
Program

09.00 – 09.30 Możliwość testowania połączenia.

09.30 – 09.40 Rozpoczęcie lipcowego Forum Koordynatorów ds. dostępności w JSFP.
 Katarzyna Marciniak- Mordel, Magdalena Kubik- Szczerba, Koordynatorki Forum.

09.40 – 12.30   Kontrole NIK w zakresie realizowania przez JST zadań związanych 
 z zapewnieniem dostępności w 2024 r.

Podczas spotkania Forum przestawimy i przeanalizujemy najważniejsze wnioski, wynikające z kontroli NIK  w instytucjach publicznych w zakresie zapewniania dostępności.

Odpowiemy na m.in. poniższe pytania:
• Na które obszary związane z wdrażaniem dostępności należy zwrócić szczególną uwagę? W którym obszarze NIK wykazał najwięcej błędów?
• Jakie nieprawidłowości były najczęstsze w zakresie zapewniania dostępności?
• Co możemy poprawić, co powinniśmy poprawić?
• Kto odpowiada za nieprawidłowości związane z zapewnieniem dostępności w instytucji?
• Co w sytuacji, kiedy zmienił się koordynator dostępności lub kierownik jednostki?
• Jak powinniśmy się przygotować się do sprawozdawczości z wdrażania dostępności w jednostce?

Prezentowane zagadnienia będziemy popierać licznymi przykładami z praktyki stosowania przepisów.
1. Nieprawidłowości na szczeblu organizacyjnym.
2. Nieprawidłowości związane z wyznaczaniem koordynatorów dostępności.
3. Nieprawidłowości związane z tworzeniem planów działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności.
4. Nieprawidłowości w umowach, w których zlecano i powierzano realizację zadań, finansowanych z udziałem środków publicznych podmiotom innym niż publiczne.
5. Nieprawidłowości w zakresie dostępności architektonicznej.
6. Nieprawidłowości w zakresie dostępności cyfrowej.
7. Nieprawidłowości w zakresie dostępności informacyjno-komunikacyjnej.
8. Podsumowanie, pytania i odpowiedzi.


 

zwiń
rozwiń
Adresaci

Koordynatorzy ds. dostępności w JSFP

zwiń
rozwiń
Informacje o prowadzącej sesję

Radca prawny, ekspert z kilkunastoletnim zakresu prawa administracyjnego, prawa pracy oraz przepisów prawnych dotyczących zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, w tym raportu o zapewnieniu dostępności, monitorowania dostępności w instytucji, kompleksowej tematyki dotyczącej pracy i obowiązków koordynatora ds. dostępności. Doświadczona trenerka, prowadząca szkolenia podnoszące kwalifikacje pracowników administracji publicznej, m. in. dla koordynatorów dostępności w instytucjach publicznych. Członek zespołów, przeprowadzających audyty dostępności w jednostkach. Autorka komentarzy i opinii prawnych.

zwiń
rozwiń
Lokalizacja
Internet

Szkolenia w formule on-line realizowane na żywo za pomocą platformy, która umożliwia obustronną komunikację między prowadzącym szkolenie a uczestnikami.

Koordynatorzy
Natalia Gmurkowska
Koordynator Forów Samorządowych Województwa Lubelskiego
tel. +48 502 525 121
n.gmurkowska@frdl.org.pl