• * Na Maku zamiast klawisza Alt używaj Ctrl+Option(⌥)

Współpraca sekretarzy z organami stanowiącymi w aspekcie raportu o stanie jednostki samorządowej i procedury udzielania wotum zaufania. Problemy praktyczne oświadczeń majątkowych - Lubelskie Forum Sekretarzy online

Miejsce
Internet
Termin
27 lutego 2025
Czas trwania
10:00 - 14:00
Cena
300/430 zł
Zapisz się na szkolenie

Cena promocyjna dotyczy przedstawicieli JST zrzeszonych w Forum

Ważne informacje o sesji konsultacyjno-szkoleniowej

FRDL Lublin zaprasza wszystkich zainteresowanych na sesję konsultacyjno-szkoleniową, którą zrealizujemy jako dodatkową w ramach Lubelskiego Forum Sekretarzy.

Zapraszamy wszystkich Sekretarzy do przystąpienia do Forum Sekretarzy Województwa Lubelskiego!
Więcej informacji na stronie: https://frdl.lublin.pl/fora/forum-sekretarzy/dolacz-do-forum-2 

Forum Sekretarzy Województwa Lubelskiego działające przy FRDL Lublin zrzesza osoby pełniące funkcję sekretarzy gmin, miast i powiatów w województwie lubelskim. Spotkania Forum stanowią formę kwartalnych jednodniowych spotkań konsultacyjno-szkoleniowych w celu wymiany doświadczeń i spotkania w gronie eksperckim wokół aktualnych zagadnień istotnych dla sprawnego funkcjonowania JST z punktu widzenia roli i zadań sekretarza. Raz do roku organizujemy dwudniowe spotkania wyjazdowe będące okazją do integracji środowiska oraz wymiany dobrych praktyk.

Udział w pracach Forum to jedna ze ścieżek rozwoju osobistego, jakże niezbędnego aby profesjonalnie realizować swoje obowiązki. To także możliwość wymiany doświadczeń pomiędzy pracownikami jst zajmującymi się tą samą tematyką w innej jednostce w województwie. Zachęcamy do współpracy Państwa współpracy, zrzeszenia się w ramach Forum i udziału organizowanych szkoleniach.

zwiń
rozwiń
Cele i korzyści

Celem sesji jest stworzenie płaszczyzny do dyskusji na temat relacji zachodzących pomiędzy organem stanowiącym j.s.t., sekretarzem (urzędem) oraz organem wykonawczym. Sprawność organizacyjna i wsparcie merytoryczne w relacjach z radą są gwarantem prawidłowego wykonywania obowiązków przez wszystkie wymienione podmioty, zaś płaszczyzną do tego jest odpowiednie zorganizowanie pracy urzędu oraz ustalenie w tym zakresie pozycji sekretarza jednostki samorządowej. Rozważania w tym przedmiocie nabierają szczególnego w kontekście przygotowania i procedowania raportu o stanie jednostki samorządowej oraz poszerzenia uprawnień przewodniczącego rady oraz poszczególnych radnych. Odrębnym punktem spotkania będzie analiza praktycznych problemów związanych z wypełnianiem i składaniem oświadczeń majątkowych.

zwiń
rozwiń
Program sesji konsultacyjno-szkoleniowej

1. Rada gminy (powiatu) i jej kompetencje.
2. Organ wykonawczy a organ stanowiąco-kontrolny.
3. Współpraca sekretarza z organem stanowiącym na różnych płaszczyznach organizacyjnych rady:

• in pleno,
• komisjami rady,
• poszczególnymi radnymi.
4. Współpraca z radą na płaszczyźnie stanowienia prawa:
• inicjatywa uchwałodawcza organu wykonawczego i przygotowywanie projektów uchwał przez „urząd”,
• procedura uchwałodawcza na terenie rady.
5. Współpraca z radą na płaszczyźnie uprawnień kontrolnych:
• Rady,
• Komisji rady,
• Radnych.
6. Organizacja urzędu a organ stanowiący.
7. Wydawanie poleceń przez przewodniczącego rady.
8. Uprawnienia kontrolne radnych w relacji z urzędem i jednostkami organizacyjnymi.
9. Praktyka układania relacji urząd – rada.
Dyskusja.
10. Raport o stanie jednostki samorządowej jako szczególna forma współpracy sekretarza z organem stanowiącym – dobre praktyki.
11. Problemy udzielenia bądź nieudzielenia wotum zaufania organowi wykonawczemu.
12. Problemy praktyczne dotyczące składania i analizy oświadczeń majątkowych.
Dyskusja.

zwiń
rozwiń
Adresaci
zwiń
rozwiń
Informacje o prowadzącym sesję

Doktor nauk prawnych, adiunkt w Katedrze Prawa Administracyjnego i Nauki Administracji na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego, specjalizuje się w zakresie: prawa samorządu terytorialnego, prawa pracy w samorządzie terytorialnym, etyki pracownika samorządowego, dostępu do informacji publicznej, podmiotów leczniczych i ochrony zdrowia, gospodarki komunalnej oraz innych zagadnień dotyczących samorządu terytorialnego i prawa administracyjnego. Autor wielu publikacji z zakresu prawa administracyjnego i samorządu terytorialnego, w tym współautor Encyklopedii Samorządu Terytorialnego, komentarzy do ustawy o samorządzie gminnym (2014, 2023)., Wieloletni ekspert i wykładowca Fundacji Rozwoju Demokracji Lokalnej, Prezes Zarządu Stowarzyszenia Edukacji Administracji Publicznej.

zwiń
rozwiń
Lokalizacja
Internet

Szkolenia w formule on-line realizowane na żywo za pomocą platformy, która umożliwia obustronną komunikację między prowadzącym szkolenie a uczestnikami.

Koordynatorzy
Natalia Gmurkowska
Koordynator Forów Samorządowych Województwa Lubelskiego
tel. +48 502 525 121
n.gmurkowska@frdl.org.pl