• * Na Maku zamiast klawisza Alt używaj Ctrl+Option(⌥)

e-Doręczenia w Ośrodkach Pomocy Społecznej - Lubelskie Forum Samorządowe

Miejsce
Internet
Termin
25 kwietnia 2025
Czas trwania
10:00 - 15:00
Cena
350/430 zł
Zapisz się na szkolenie

Koszt udziału dla przedstawicieli JST/instytucji podległych/ zrzeszonych w Lubelskich Forach Samorządowych: 350 zł. (wykaz na dole strony)

Ważne informacje o szkoleniu

Szanowni Państwo, 
pracownicy ośrodków pomocy społecznej woj. lubelskiego

FRDL Ośrodek w Lublinie we współpracy z Podlaski Centrum FRDL zaprasza na online sesję konsultacyjno-szkoleniową podczas podczas której uczestnicy w sposób praktyczny dowiedzą się jak korzystać z e-Doręczeń. Ponadto kompleksowo omówiona zostanie podstawa prawna i problemy praktyczne pojawiające się w pracy z e-Doręczeniami.

zwiń
rozwiń
Program

I. Ustawa o doręczeniach elektronicznych – definicje.
1. Podmiot publiczny,
2. Kwalifikowana usługa rejestrowanego doręczenia elektronicznego,
3. Operator wyznaczony,
4. Publiczna usługa rejestrowanego doręczenia elektronicznego,
5. Publiczna usługa hybrydowa,
6. Przesłanki doręczania korespondencji z wykorzystaniem publicznej usługi hybrydowej, wyłączenia,
7. Adres do doręczeń elektronicznych,
8. Jakich rodzajów doręczeń nie obejmuje ustawa?
9. Baza adresów elektronicznych – co to?
10. Jakie skutki prawne wywołuje wpis do bazy
11. Obowiązek posiadania przez podmiot publiczny adresu do doręczeń elektronicznych
12. Jedna skrytka do doręczeń w miejsce dwóch
13. Co z firmami i obywatelami?
14. Zarządzanie skrzynką doręczeń
15. Czy i jak można zrezygnować z rejestrowanego doręczenia elektronicznego
16. Jakie są metody wpisu do bazy adresów elektronicznych
17. Na jaki okres następuje wpis do bazy?
18. Jakich rodzajów doręczeń nie obejmuje ustawa?
19. Baza adresów elektronicznych – co to?
20. Jakie skutki prawne wywołuje wpis do bazy
21. Nowelizacja ustawy o doręczeniach – jakie zmiany wprowadza?
II. Okres przejściowy
1. Czym jest okres przejściowy?
2. Jakie formy doręczenia są możliwe do stosowania w okresie przejściowym?
3. Istota Art. 147 ust.5 UdE
III. Operator wyznaczony. Umowa. Opłaty.
1. Kto pełni rolę operatora wyznaczonego?,
2. Zawarcie umowy z operatorem wyznaczonym,
3. Cennik operatora wyznaczonego,
4. Odpowiedzialność operatora wyznaczonego.
IV. KPA a e-Doręczenia
1. Art. 35 KPA,
2. Art. 39 KPA,
3. Zmiana terminu odbioru pisma przez osobę fizyczną,
4. Decyzje o rygorze natychmiastowej wykonalności.
V. Harmonogram wdrożenia e-doręczeń.
1. Kiedy wchodzą do systemu poszczególne podmioty publiczne,
2. Kiedy wchodzą do systemu poszczególne podmioty niepubliczne,
3. Wyłączenia.
VI. Ustawa o doręczeniach elektronicznych – aspekty praktyczne
1. Kiedy stosujemy PURDE a kiedy PUH. Kiedy możemy wysyłać korespondencję tradycyjnie.
2. Jak technicznie wysyłać korespondencję, co z dużymi załącznikami.
3. Jak kadry mają realizować wysyłkę pism do pracowników (np. świadectwa pracy, sprawy związane ze świadczeniami ZUS).
4. Jak realizować wysyłkę korespondencji do ZUS, US.
5. Jak realizować wysyłkę korespondencji do komorników i sądów.
6. Jak realizować wysyłkę korespondencji rozliczeniowej do spółek, osób prowadzących działalność gospodarczą (faktury, korekty, salda etc.).
7. Kiedy korespondencja, która została nadana do nas uznana będzie za doręczoną.
8. Jaki wpływ mają doręczenia elektroniczne na archiwum zakładowe, JRWA i instrukcję kancelaryjną. Zmiany w e-doręczeniach: większe załączniki
9. Zmiany w e-doręczeniach: dłuższy termin na odebranie wiadomości
10. Zmiany w e-doręczeniach: masowa wysyłka
11. Zmiany w e-doręczeniach: zmiana formy odbioru korespondencji
VII. Obsługa systemu
1. Co nowego w e-doręczeniach?
2. Interfejs programu,
3. Obsługa skrzynki do e-Doręczeń,
4. Zarządzanie skrzynkami do e- Doręczeń,
5. Odbieranie wiadomości,
6. Odpowiedź na wiadomość,
7. Sortowanie wiadomości,
8. Przeszukiwanie skrzynki,
9. Zarządzanie skrzynką
10. Wysyłanie wiadomości – PURDE,
11. Wysyłanie wiadomości – PUH,
12. Dodawanie załączników,
13. Podgląd wiadomości,
14. Masowe wiadomości,
15. Masowe dodawanie adresatów,
16. Reguły,
17. Foldery lokalne,
18. Wątki,
19. Wyszukiwanie podstawowe adresata wiadomości,
20. Wyszukiwanie zaawansowane,
21. Zapisywanie kopii roboczej,
22. Kopie robocze,
23. Usuwanie wiadomości,
24. Archiwizowanie wiadomości
25. Użytkownicy,
26. Dodawanie użytkownika,
27. Zarządzanie użytkownikiem,
28. Usuwanie użytkownika,
29. Role w systemie,
30. Role globalne,
31. Role lokalne,
32. Dodawanie ról,
33. Usuwanie ról,
34. Modyfikacja ról,
35. Role: Właściciel, Administrator, Obserwator, Uprawniony – różnice, podobieństwa, uprawnienia ról,
36. Zasoby – zarządzanie zasobami,
37. Systemy – dodawanie systemu.

zwiń
rozwiń
Adresaci

Pracownicy ośrodków pomocy społecznej.

zwiń
rozwiń
Informacje o prowadzącym

Audytor Wiodący Systemu Zarządzania Bezpieczeństwa Informacji wg. ISO 27001, Audytor Wiodący Systemu Zarządzania Ciągłością Działania wg. ISO 22301, Audytor Wewnętrzny Zintegrowanego Systemu Zarządzania wg. ISO 9001, 14001 i 45001, Six sigma Yellow Belt, DPO, wdrożeniowiec systemów klasy EZD, trener i archiwista. Partner biznesowy Sygnity s.a. członek grupy roboczej ds. Sztucznej inteligencji przy Ministerstwie Cyfryzacji, członek ISSA Polska (grupa robocza ds. AI), autor tekstów i porad w portalach Legalis administracja i Legalis księgowość kadry biznes wydawnictwa c.h. Beck. Autor książki „Polecenia dla Chat GPT w finansach: praktyczne zastosowanie w biznesie i finansach osobistych” wydanej nakładem wydawnictwa Helion s.a.
Miałem przyjemność szkolić między innymi Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Ministerstwo Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej, Kancelarię Senatu RP, Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, Komendę Główną Policji, Agencję Wywiadu, Pocztę Polską s.a., Zakład Ubezpieczeń Społecznych, Koleje Mazowieckie, CBA, ZUS, PGE, Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, Żandarmerię Wojskowa, Chrześcijańską Akademię Teologiczną w Warszawie, Polską Akademię Nauk, inne. Prowadzę szkolenia z zakresu cyberbezpieczeństwa, ochrony danych osobowych, bezpieczeństwa informacji, prawa administracyjnego, sztucznej inteligencji, systemów teleinformatycznych oraz elektronicznego zarządzania dokumentacją. Oprócz prowadzenia szkoleń zajmuję się wdrożeniami systemów EZD, prowadzeniem audytów bezpieczeństwa informacji i zarządzania ciągłością działania oraz udzielaniem porad.

zwiń
rozwiń
Lokalizacja
Internet

Szkolenia w formule on-line realizowane na żywo za pomocą platformy, która umożliwia obustronną komunikację między prowadzącym szkolenie a uczestnikami.

Koordynatorzy
Natalia Gmurkowska
Koordynator Forów Samorządowych Województwa Lubelskiego
tel. +48 502 525 121
n.gmurkowska@frdl.org.pl
Informacje dodatkowe

Samorządy-członkowskie Lubelskich Forów Samorządowych działających przy FRDL Lublin (akt. dane na dzień 14 kwietnia): Abramów, Annopol, Bełżyce, Biała Podlaska (miasto), Biłgoraj (miasto i powiat), Bychawa, Chodel, Chrzanów, Czemierniki, Dęblin, Drelów, Garbów, Głusk, Godziszów, Firlej, Frampol, Janów Lubelski (powiat), Józefów nad Wisłą, Kamionka, Karczmiska, Kazimierz Dolny, Kock, Końskowola, Krynice, Krzczonów, Księżpol, Kurów, Leśniowice, Lubartów (gmina, miasto, powiat), Lublin (miasto), Ludwin, Łęczna (powiat), Łuków (powiat), Mełgiew, Miączyn, Michów, Międzyrzec Podlaski (gmina), Niedrzwica Duża, Niedźwiada, Niemce, Opole Lubelskie (gmina, powiat), Ostrów Lubelski, Puchaczów, Puławy (miasto i powiat), Rachanie, Sosnowica, Spiczyn, Stanin, Szczebrzeszyn, Siennica Różana, Stoczek Łukowski (gmina), Strzyżewice, Świdnik (miasto), Telatyn, Tomaszów Lubelski (gmina i powiat), Ulhówek, Uścimów, Wąwolnica, Włodawa (gmina, miasto), Wisznice, Wilków, Wohyń, Wojsławice, Wólka, Wysokie, Żółkiewka