• * Na Maku zamiast klawisza Alt używaj Ctrl+Option(⌥)

Co Sekretarz/samorząd powinien wiedzieć o rejestrze umów? - zapraszamy w ramach Lubelskiego Forum Sekretarzy

online

Koszt udziału dla członków Lubelskiego Forum Sekretarzy/osób oddelegowanych: 180 zł, dla pozostałych zainteresowanych z woj. lubelskiego: 319 zł.

Ważne informacje o szkoleniu

Od 2022 roku zostają wprowadzone nowe obowiązki dla jednostek w zakresie rejestru umów. Proponujemy Państwu udział w spotkaniu szkoleniowym w ramach Lubelskiego Forum Sekretarzy podczas, którego uczestnicy będą mogli zapoznać się zasadami dotyczącymi wprowadzania umów do rejestru. Prowadzący zajęcia wskaże nieprawidłowości, jakie powszechnie występują na poziomie jednostek budżetowych oraz samorządowych zakładów budżetowych w kwestii zrozumienia, czym jest umowa, zwłaszcza, gdy nie ma formy papierowej z podpisami kierownika oraz „na przykład wykonawcy” na takim dokumencie.

zwiń
rozwiń
Program

1. Umowa jako informacja publiczna, umowy które mogą podlegać udostępnieniu. 
2. Co to jest rejestr umów? Rola Ministra Finansów. 
3. Wyłączenia z obowiązku wprowadzania do rejestru umów. 
4. Czy i kiedy faktura to umowa? 
5. Umowy w formie pisemnej, elektronicznej , dokumentowej a forma ustna. 
6. Jakie informacje zamieszczane są w rejestrze umów? 
7. Elementy składowe rejestru umów
, m.in.: numer umowy oraz data i miejsce zawarcia umowy, okres obowiązywania umowy, oznaczenie stron umowy, w tym przedstawicieli stron, określenie wartości przedmiotu umowy, informacje o źródłach i wysokości współfinansowania przedmiotu umowy. 
8. Terminy na zamieszczenie danych w rejestrze. 
9. Powszechna dostępność danych. 
10. Wyszukiwanie umów. 
11. Wejście w życie przepisów. 
12. Obowiązki kierowników jednostek sektora finansów publicznych. 
13. Kara za naruszenie obowiązku prowadzenia, aktualizacji, udostępnienia lub wprowadzania danych do rejestru umów zawartych przez jednostki sektora finansów publicznych. 
14. Dyskusja.

 

zwiń
rozwiń
Adresaci

Sekretarze, kierownicy i pracownicy działów prawno-organizacyjnych gmin, miast i powiatów woj. lubelskiego

zwiń
rozwiń
Informacje o prowadzącym

Praktyk, radca prawny, ekspert z zakresu prawa administracyjnego, prawa pracy oraz przepisów prawnych dotyczących ochrony danych osobowych, zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami. Doświadczona trenerka, prowadząca szkolenia podnoszące kwalifikacje pracowników administracji publicznej. Autorka komentarzy i opinii prawnych.

zwiń
rozwiń
Informacje dodatkowe

Koszt udziału dla osób zrzeszonych w Lubelskim Forum Sekretarzy/osób oddelegowanych: 180 zł.
Koszt udziału dla pozostałych zainteresowanych z województwa lubelskiego: 319 zł.
Udział w szkoleniu zwolniony z VAT w przypadku finansowania szkolenia ze środków publicznych. Wypełnioną kartę zgłoszenia należy przesłać poprzez formularz zgłoszenia na www.frdl.lublin.pl lub mailem na adres forumsekretarzy@frdl.lublin.pl do 8 lutego 2022r. Karta dostępna na stronie http://frdl.lublin.pl/fora/forum-sekretarzy/spotkania-forum-1/najblizsze-spotkania-forum-2021-1 
UWAGA: Brak pisemnej rezygnacji ze szkolenia najpóźniej na trzy dni robocze przed terminem jest równoznaczny z obciążeniem Państwa należnością za szkolenie niezależnie od przyczyny rezygnacji. Płatność należy uregulować przelewem na podstawie wystawionej i przesłanej FV.