• * Na Maku zamiast klawisza Alt używaj Ctrl+Option(⌥)

Inwentaryzacja w jednostkach oświatowych. Jak ją prawidłowo przeprowadzić i rozliczyć?

Miejsce
Internet
Termin
22 października 2024
Czas trwania
09:30 - 14:30
Cena
449 zł
Zapisz się na szkolenie

Przy zgłoszeniu do 8 października 2024 r. cena wynosi 409 zł netto/os.

Ważne informacje o szkoleniu

Inwentaryzacja w jednostkach oświatowych to nie tylko spisanie środków trwałych, co zajmuje z reguły do kilkunastu dni. Cały proces inwentaryzacji trwa nawet kilka miesięcy i stwarza wiele problemów praktycznych - poczynając od niechęci do angażowania się w jej przeprowadzenie, a kończąc na całkowitym niezrozumieniu, do czego ona służy. Spis z natury angażuje największą liczbę osób i najbardziej dezorganizuje pracę. Nie można jednak zapominać o potwierdzeniach sald i weryfikacji z odpowiednimi dokumentami, a także o przygotowaniu się do inwentaryzacji i wszystkich czynnościach związanych z jej rozliczeniem. Kluczowa jest również rola dyrektora szkoły/placówki oświatowej (i dyrektora CUW), który odpowiada za jakość inwentaryzacji i ponosi potencjalnie odpowiedzialność z tytułu naruszenia dyscypliny finansów publicznych. W związku z tym proponujemy Państwu uczestnictwo w szkoleniu dotyczącym prawidłowego przeprowadzenia, rozliczenia i dokumentowania inwentaryzacji w jednostkach oświatowych, które pozwoli wyjaśnić wszystkie wątpliwości, poznać najczęściej popełniane błędy oraz uzyskać odpowiedzi na nurtujące pytania.

zwiń
rozwiń
Cele i korzyści
  • Przedstawienie najważniejszych zagadnień związanych z prawidłowym przygotowaniem, przeprowadzeniem i rozliczeniem inwentaryzacji w jednostkach oświatowych przez eksperta-praktyka.
  • Wskazanie najczęstszych błędów popełnianych przez jednostki w zakresie realizacji tego zadania, co pozwoli na jego właściwe przeprowadzenie i udokumentowanie, a także ustrzeżenie się od nieprawidłowości w przypadku kontroli organów zewnętrznych.
zwiń
rozwiń
Program
  1. Regulacje rozporządzenia do ustawy o finansach publicznych w kontekście wymogów inwentaryzacji wynikających z ustawy o rachunkowości, a także Krajowego Standardu Rachunkowości.
  2. Co nowego w przepisach od 2024 roku?
  3. Odpowiedzialność z tytułu inwentaryzacji - perspektywa CUW, kierownika jednostki, głównego księgowego i pracowników.
  4. Organizacja inwentaryzacji - współpraca jednostki obsługiwanej z jednostką obsługującą.
  5. Terminarz inwentaryzacji.
  6. Co 4 lata czy co roku? Problematyka terenu strzeżonego jednostki oświatowej.
  7. Metody inwentaryzacji środków trwałych (spis z natury, potwierdzenie salda, weryfikacja z odpowiednimi dokumentami, skontrum w bibliotekach).
  8. Praktyczne problemy spisu z natury.
  9. Zbiory biblioteczne, place zabaw, zespoły komputerowe, „ilościówka” i inne problematyczne składniki inwentaryzowanego majątku.
  10. Inwentaryzacja zdawczo-odbiorcza, a roczna inwentaryzacja.
  11. Rozliczanie inwentaryzacji i ewidencja księgowa różnic.
  12. Zarządzanie, instrukcja i pozostała dokumentacja inwentaryzacyjna - najważniejsze wytyczne. 
  13. Jak do inwentaryzacji podchodzą organy kontrolne? Podejście praktyczne.
  14. Odpowiedzi na pytania.
zwiń
rozwiń
Adresaci

Kierownicy jednostek oświatowych i CUW-ów, pracownicy merytoryczni i finansowi uczestniczący w procesie inwentaryzacji w jednostkach oświatowych i jednostkach obsługujących, członkowie zespołów inwentaryzacyjnych, księgowi.

zwiń
rozwiń
Informacje o prowadzącym

Ekspert w zakresie inwentaryzacji, środków trwałych oraz sprawozdawczości finansowej jednostek budżetowych, biegły rewident nr 11242, od ponad 19 lat prowadzi szkolenia (przeprowadził ich już ponad 800), komentator bieżących wydarzeń między innymi w serwisie portalsamorzadowy.pl, panelista podczas największych wydarzeń dotyczących finansów, rachunkowości i audytu w Polsce.

zwiń
rozwiń
Lokalizacja
Internet

Szkolenia w formule on-line realizowane na żywo za pomocą platformy, która umożliwia obustronną komunikację między prowadzącym szkolenie a uczestnikami.

Koordynatorzy
Elżbieta Silny
Koordynator ds. Szkoleń i Forów
tel. 725 302 313
elsilny@frdl.szczecin.pl
Andrzej Pożyczka
Zastępca Dyrektora Centrum Szkoleniowego FRDL w Szczecinie
tel. 725 302 319
andrzej.pozyczka@frdl.szczecin.pl
Małgorzata Nieroda
Dyrektor FRDL Podkarpackiego Ośrodka Samorządu Terytorialnego
tel. 17 862 69 64
malgorzata.nieroda@frdl.rzeszow.pl
Informacje dodatkowe

Cena: 449 zł netto/os. Przy zgłoszeniu do 8 października 2024 r. cena wynosi 409 zł netto/os. Udział w szkoleniu zwolniony z VAT w przypadku finansowania szkolenia ze środków publicznych.

Wypełnioną kartę zgłoszenia należy przesłać poprzez formularz zgłoszenia na www.frdl.org.pl do
18 października 2024 r.