• * Na Maku zamiast klawisza Alt używaj Ctrl+Option(⌥)

Jak mówić o dostępności? Dostępność komunikacyjna a prosty język. Zasady skutecznej i dostępnej komunikacji z różnymi grupami odbiorców. - Forum Koordynatorów ds. dostępności

Miejsce
Internet
Termin
16 grudnia 2024
Czas trwania
09:30 - 13:30
Cena
290+vat zł
Ważne informacje o spotkaniu

Szanowni Państwo
Koordynatorzy ds. dostępności w JSFP woj. lubelskiego

Fundacja Rozwoju Demokracji Lokalnej im. Jerzego Regulskiego zaprasza Państwa do udziału w ostatnim w 2024 roku spotkaniu Forum Koordynatorów ds. dostępności w jednostkach sektora finansów publicznych

Spotkanie będzie miało charakter praktyczny i warsztatowy. Zostanie poświęcone skutecznej komunikacji i właściwemu komunikowaniu o dostępności. Podczas spotkania przypomnimy zasady dotyczące dostępności komunikacyjno-informacyjnej z wykorzystaniem prostego języka. Podpowiemy, jak rozmawiać z otoczeniem o dostępności, by nasz przekaz trafił do odbiorców.

zwiń
rozwiń
Cele i korzyści

• Wyjaśnimy jak w sposób prosty się komunikować, by być słyszalnym dla innych. Omówimy problemy dostępności komunikacyjno-informacyjnej.
• Przypomnimy, jakie są standardy dostępności komunikacyjno-informacyjnej, jak właściwie opracować i wdrożyć standardy obsługi klienta zgodnie z zapisami ustawy o zapewnieniu dostępności.
• Program spotkania Forum obejmuje prezentację, warsztaty oraz dyskusję panelową, podczas której eksperci i koordynatorzy wymienią się doświadczeniami oraz pogłębią wiedzę związaną z dostępnością komunikacyjno-informacyjną.
 

zwiń
rozwiń
Program spotkania

1. Skuteczna komunikacja z różnymi grupami odbiorców. 
2. Osoby ze szczególnymi potrzebami i różnymi rodzajami niepełnosprawności:

• Bariery w komunikacji?
• Co toniesz komunikacja i dlaczego jest tak ważna?
• Kilka słów o niepełnosprawności.
3. Zasady prostego języka – najważniejsze wytyczne oraz praktyczne informacje - przypomnienie:
• Co to jest prosty język?
• Po co prosty język?
• Zasady prostego języka 
• Jak się nim posługiwać w codziennej pracy?
4. Zasady i standardy ETR (tekst łatwy do czytania i zrozumienia) – najważniejsze wytyczne oraz praktyczne informacje. - czym jest ETR -jak tworzyć informacje dla wszystkich 
5. Tworzenie treści zgodnie z zasadami prostego języka.
6. Dostępność komunikacyjno-informacyjna. Obsługa klienta- osoby ze szczególnymi potrzebami. 

• Opracowanie standardów obsługi klienta pod kątem organizacji.
• Wdrażanie standardów w obsłudze klienta.
• Savoir-vivre w obsłudze klienta z niepełnosprawnością: jak poradzić sobie w sytuacjach problemowych, stresujących, związanych z obsługą klienta? Życzliwa komunikacja.
7. Jak zrobić dobry ETR o zakresie działalności instytucji?
8. Jak dobrze i skutecznie mówić o dostępności?

• Jak mówić, aby nas słuchano?  
• Kiedy nas nie słuchają - czy to problem, a może sytuacja?
9. Jak efektywnie rozmawiać o dostępności z przełożonymi, współpracownikami? 
• Co szczególnie artykułować?  
• Czego unikać?
10. Narzędzia, metody oraz korzyści we wdrażaniu społecznej odpowiedzialności biznesu CSR, 
także w jednostkach sektora finansów publicznych: 

• Czym jest CRS?
• Jak koordynator może go wykorzystać w swojej pracy?
11. Pytania i odpowiedzi. Dyskusja.
 

zwiń
rozwiń
Adresaci

Koordynatorzy ds. dostępności w JSFP woj. lubelskiego

zwiń
rozwiń
Informacje o prowadzącej spotkanie

Psycholog, trener, specjalista z zakresu m.in. komunikacji personalnej, budowania zespołu, obsługi klienta, rozwiązywania konfliktów, zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami. Mediator, specjalista ds. postępowania terapeutycznego w kryzysach, trener z kilkunastoletnim doświadczeniem w prowadzeniu szkoleń, kursów, warsztatów, projektów miękkich dotyczących zwalczania nierówności, wykluczenia społecznego. W swojej codziennej pracy ma kontakt z osobami ze szczególnymi potrzebami. Posiada doświadczenie w przeprowadzaniu audytów dostępności w jednostkach sektora finansów publicznych, zrealizowała wiele szkoleń z zakresu dostępności, w tym dotyczącej obszaru informacyjno- komunikacyjnego.

zwiń
rozwiń
Lokalizacja
Internet

Szkolenia w formule on-line realizowane na żywo za pomocą platformy, która umożliwia obustronną komunikację między prowadzącym szkolenie a uczestnikami.

Koordynatorzy
Natalia Gmurkowska
Koordynator Forów Samorządowych Województwa Lubelskiego
tel. +48 502 525 121
n.gmurkowska@frdl.org.pl