Badania poszukujące efektywnych metod zarządzania dowodzą, że jednym z kluczowych czynników decydującym o poziomie zaangażowania pracownika jakość relacji (interakcji) z bezpośrednim przełożonym. Jednym z czynników budującym te relacje są szybkie i funkcjonalne reakcje szefa na „niepożądane” zachowania współpracowników. Skutecznie możemy je korygować, zmieniać na pozytywne zachowania poprzez efektywne rozmowy konfrontacyjne, w których nie brakuje trudnych emocji. Sposób, w jaki je przeprowadzimy wpływa na jakość naszych relacji.
Choćby z takiego powodu, że nawet jedna sytuacja skomplikowana lub trudna emocjonalnie w relacjach, potrafi radykalnie zmniejszyć zaangażowanie współpracowników. Dlatego, już dziś warto wziąć udział w szkoleniu, które pozwoli zwiększyć swoją wiedzę o przyczynach trudnych sytuacji, zwiększyć umiejętności dostrzegania ryzyk wystąpienia takich zdarzeń. Dzięki korzystaniu z umiejętności zapobiegania i rozwiązywania trudnych sytuacji, nie tylko zwiększamy własną skuteczność menadżera. Pomagamy również naszym współpracownikom znaleźć sens ich pracy, wskazać jak mogą pozytywnie wpływać na tzw. dobrą atmosferę pracy. Zapewnić sobie nawzajem psychologiczne bezpieczeństwo czyli tolerancje na różnorodności płci, osobowości, wzajemne wsparcie, otwartość i szacunek. Podczas proponowanego szkolenia uczestnicy zostaną zapoznani z praktycznymi regułami tworzenia skutecznych komunikatów w miejsce schematów przemocowych z pozycji silnej osobowości i władzy. Nauczą się odważniej rozmawiać z pracownikami, zwiększyć pewność siebie oraz być stanowczym unikając jednocześnie postawy agresywnej. To niezwykle skuteczny sposób wypracowywania warunków zaangażowanej współpracy w zespole, modyfikacji niepożądanych własnych zachowań i swoich współpracowników. W trakcie zajęć nasz ekspert przekaże także praktyczne wskazówki dotyczące technik prowadzenia rozmowy z pracownikiem roszczeniowym, a także dowiedzą się, jak reagować na postawę sarkastyczną, roszczeniową, poniżającą, wyniosłą, czy lekceważącą rozmówcy.
Rozwój osobisty