• * Na Maku zamiast klawisza Alt używaj Ctrl+Option(⌥)

Skuteczne zasady usamodzielniania pracowników poprzez efektywną motywacje do rozwoju ich kompetencji

online

Przy zgłoszeniu do 26 listopada 2024 cena wynosi 409 PLN netto/os.

Zapraszamy Państwa na szkolenie, którego przedmiotem będzie rozwijanie umiejętności menedżerskich w zakresie motywowania i wspierania pracowników w samodzielnym rozwoju zawodowym. Udział w zajęciach spowoduje wyposażenie uczestników w narzędzia i techniki umożliwiające budowanie środowiska, w którym pracownicy są zmotywowani do poszerzania swoich kompetencji i samodzielności w działaniu.

Ważne informacje o szkoleniu

•  Zarządzanie zespołem może być dla menadżera pracą niezwykle wyczerpującą, stresującą w przypadku, gdy w zespole ma niesamodzielnych, niezaangażowanych współpracowników. Sytuacja diametralnie się zmienia, jeśli zespół stanowią w większości samodzielni i zaangażowani współpracownicy. Wówczas praca menadżera staje się pełna ciekawych wyzwań, radości i dumy z osiąganych sukcesów. Podczas zajęć uczestnicy dowiedzą się, jak uzyskać samodzielność swoich współpracowników.
• Samodzielność współpracownika jest najczęściej wynikiem dobrego delegowania zadań i uprawnień przez jego szefa. Przedmiotem szkolenia będzie pokazanie procesu dzielenia się uprawnieniami i rozwijania kompetencji współpracownika. Prawidłowo wykonywane prowadzi do wzrostu efektywności całego zespołu. Jednak najczęściej menadżer z różnych powodów nie korzysta z tego narzędzia, lub korzysta z niego nieprawidłowo. W konsekwencji sam wykonuje większość zadań, często z obawy przed niewystarczającymi kompetencjami podwładnych lub w obawie przed posądzeniem jej/jego o brak własnych kompetencji. W takim przypadku marnowany jest potencjał zespołu i menadżer całkowicie jest przeciążony swoją pracą.
• Udział w szkoleniu pozwoli na prawidłowe korzystanie z narzędzia delegowania, co prowadzi do maksymalnej wydajności pracowników przy równoczesnym wspieraniu ich rozwoju zawodowego. Dlatego każda minuta poświęcona na rozwijanie tej umiejętności menadżerskiej przynosi godziny oszczędności w przyszłości oraz olbrzymią satysfakcję z wykonywanej pracy.

zwiń
rozwiń
Cele i korzyści

• Celem szkolenia, jest wyposażenie uczestniczących menadżerów w skuteczne umiejętności, narzędzia zarządzania zespołem poprzez motywowanie do samodzielnych, zaangażowanych efektywnych działań. Jednym z takich skutecznych narzędzi jest prawidłowe delegowania zadań i uprawnień do podejmowania samodzielnych decyzji przez współpracowników. Efektem szkolenia będzie wykształcenie w uczestnikach umiejętności skutecznego przekazywania instrukcji do zadań i motywowania pracowników do rozwoju swoich umiejętności.
• Korzyści dla uczestników:
- Zwiększysz szybkość rozwijania swoich kompetencji przez Twoich współpracowników.
- Dowiesz się o zasadach budowania zaangażowania współpracowników.
- Powiększysz swoje umiejętności wywierania pozytywnego wpływu na rozwój swoich współpracowników.
- Zwiększysz umiejętności motywowania do pokonywania słabości i trudności w wykonywaniu zadań zawodowych.
• Korzyści dla instytucji:
- Zwiększeniu efektywności i wydajności działań pracowników Instytucji.
- Zwiększenie zaangażowania pracowników w zespołową realizację projektów Instytucji.
- Zdecydowany wzrost u menadżerów kompetencji tworzenia zaangażowanych zespołów.
Uczestnicy podczas zajęć poznają praktyczne wskazówki, jak zostać wymagającym szefem pozostając w satysfakcjonujących relacjach za swoim zespołem. Znajdą też odpowiedzi na pytania:
- Jak skutecznie wpływać na postawę zaangażowania swoich współpracowników?
- Jak skutecznie motywować swoich współpracowników do rozwoju swoich umiejętności?
- Jak uzyskać od swojego zespołu odpowiedzialność za wyniki i trzymanie standardów pracy?

zwiń
rozwiń
Program

1. Rozwijanie samodzielności podwładnych:
• Korzyści dla kierownika wynikające z samodzielności podwładnych.
• Czynniki blokujące samodzielność.
• Jaki postawić cele dla rozwijania, uczenia i motywacji pracowników do samodzielnego wykonywania zadań.
• Szukanie odpowiedzi, jakie narzędzia motywacji i usamodzielniania są najbardziej skuteczne
• Czy człowiek lubi rozwijać swoje kompetencję?
• Mój współpracownik w zespole to konkurent czy przyjaciel?
2. Zaangażowanie w pracy - źródła motywacji:
• Motywacja wewnętrzna vs zewnętrzna, czyli jak wzmacniać skuteczność jednej i drugiej.
• Dlaczego dumny i pewny siebie współpracownik jest bardziej zaangażowany.
• Najczęstsze blokady motywacji do rozwoju samodzielności oraz odpowiedzialności za rezultaty swoich działań.
• Rola ustalania i przestrzegania norm zespołowych w procesie budowania zaangażowania.
• Dobry Szef jako mentor i coach - rola dobrej informacji zwrotnej w procesie budowania zaangażowania współpracownika.
• Trudny współpracownik czy osoba w trudnej sytuacji? Sposoby rozumienia zachowań współpracownika, które nie służą realizacji celów.
3. Delegowania zadań i uprawnień czyli podstawowe narzędzie menedżera w motywowaniu współpracowników:
• Zasady i korzyści skutecznego delegowania uprawnień.
• Cechy i umiejętności delegującego menedżera.
• Jak przygotować się do delegowania?
• Etapy delegowania, czyli kolejne kroki procesu.
- 5 stref delegowania – które zadania można przekazać innym, a które należy wykonać samemu?
• Błędy w procesie delegowania i ich konsekwencje.
4. Podsumowanie szkolenia:
• Sesja pytań, odpowiedzi, dyskusji.

Metody szkoleniowe:
Zajęcia będą miały charakter praktyczny:
• Krótkie opisy teoretyczne.
• Ćwiczenia i dyskusja.
• Dzielenie się praktycznym doświadczeniami prowadzącego.
• Studium przypadku.

zwiń
rozwiń
Adresaci

Szkolenie polecane dla menadżerów każdego szczebla, którzy chcą zwiększyć swoje umiejętności motywowania, poprawić zaangażowanie pracowników oraz zwiększyć poziom realizacji celów biznesowych przez swój zespół.

zwiń
rozwiń
Informacje o prowadzącym

Psycholog organizacji, Konsultant biznesowy, Coach, Trener. Doradza w obszarach związanych z projektowaniem i zarządzaniem Kulturą Organizacji w firmach, traktując ją jako czynnik budujący poziom zaangażowania pracowników. Specjalizuje się w aspektach związanych z relacjami międzyludzkim. Szczególnie pomaga w rozwoju efektywnych narzędzi kierowania: skuteczna wielowymiarowa komunikacja, rozwiązywanie konfliktów, zarządzanie emocjami, techniki wywierania wpływu. Jest Trenerem z wieloletnim doświadczeniem praktycznym. Od kilku lat stale współpracuje z firmami finansowymi, branży TSL, administracji publicznej - prowadząc konsultacje, coaching, regularne szkolenia wspierające i pod noszące efektywność codziennej pracy pracowników tych firm. Współpracuje jako wykładowca z Uniwersytetem SWPS, prowadzi zajęcia dla studentów wydziału psychologii w Sopocie na kierunku psychologia biznesu i organizacji, w przedmiotach komunikacja w procesach sprzedażowych oraz dynamika relacji biznesowych.

zwiń
rozwiń
Informacje dodatkowe

Cena: 449 PLN netto/os. Przy zgłoszeniu do 26 listopada 2024 cena wynosi 409 PLN netto/os. Udział w szkoleniu zwolniony z VAT w przypadku finansowania szkolenia ze środków publicznych.

Zgłoszenia prosimy przesyłać do 4 grudnia 2024 r.