• Zdobycie, uzupełnienie i uporządkowanie wiedzy z zakresu zagadnień związanych z problematyką ujęcia, wyceny i likwidacji rzeczowych aktywów trwałych, a w szczególności zasad gospodarowania i ewidencjonowania środków trwałych w jednostkach budżetowych i samorządowych zakładach budżetowych.
• Poznanie na przykładach konkretnych rozwiązań aktualnych problemów dotyczących ewidencji i umarzania majątku trwałego, najczęściej spotykanych w jednostkach budżetowych i samorządowych zakładach budżetowych, w szczególności dotyczących:
- Nieprawidłowości, jakie występują w umarzaniu środków trwałych zaliczanych do nieruchomości na skutek nieuregulowania stanu prawnego nieruchomości komunalnych, użytkowanych przez samorządowe jednostki organizacyjne.
- Zasad postępowania z majątkiem szkół publicznych, których prowadzenie przejmują stowarzyszenia.
- Prowadzenia ewidencji księgowej i naliczania amortyzacji/umorzenia licencji na użytkowanie programów komputerowych.
- Zasad dokonywania zmian okresów amortyzacji i stawek amortyzacyjnych w trakcie użytkowania środków trwałych.
- Korygowania błędów, wynikających z nieprawidłowego ustalenia stawek amortyzacyjnych.
• Zdobycie, uzupełnienie i uporządkowanie wiedzy z zakresu środków trwałych, pojęć i definicji.
• Poznanie zasad ujęcia księgowego oraz wyceny rzeczowych aktywów trwałych, wykorzystywanych przez jednostkę na podstawie zakupu, wytworzenia po likwidację.
• Uzyskanie informacji związanych z przepisami podatkowymi i bilansowymi dotyczącymi środków trwałych.
• Zdobycie wiedzy i praktycznych umiejętności na temat ewidencji środków trwałych i metod ich amortyzacji.
• Poznanie procedury związanej z zaprzestaniem ujmowania środków trwałych w ewidencji.
• Uzyskanie odpowiedzi na pojawiające się pytania oraz wskazówek postępowania w zakresie środków trwałych i ich inwentaryzacji.
Finanse, rachunkowość, podatki