1. Zadania związane z opracowaniem arkusza organizacji pracy szkoły/przedszkola na rok szkolny 2024/2025.
• Tworzenie szkolnych planów nauczania w szkołach, przedszkolach oraz innych form
wychowania przedszkolnego, zgodnie z aktualnymi przepisami prawa.
• Planowanie zajęć wynikających i innych przepisów prawa i rozporządzeń oświatowych:
wychowanie do życia w rodzinie, edukacja dla bezpieczeństwa, zajęcia świetlicowe.
• Warunki i sposób organizowania nauki religii/ etyki w publicznych przedszkolach i szkołach.
• Realizacja zajęć wychowania fizycznego oraz tworzenie oddziałów i szkół sportowych
oraz oddziałów i szkół mistrzostwa sportowego.
• Realizacja zajęć w klasach łączonych, tworzenia oddziałów, podziały na grupy na różnych zajęciach.
• Sposoby i tryb organizowania indywidualnego obowiązkowego rocznego przygotowania
przedszkolnego i indywidualnego nauczania dzieci i młodzieży.
• Zasady organizowania kształcenia specjalnego dla uczniów, pomocy psychologiczno-pedagogicznej, indywidualnego nauczania na podstawie właściwych dokumentów.
2. Zatrudnianie nauczycieli w nowym roku szkolnym.
• Różne formy zatrudnienia, etaty łączone, godziny ponadwymiarowe.
• Uzupełnienia i ograniczenia etatów, grupy uprzywilejowane, specjaliści, pomoc nauczyciela, stanowiska kierownicze, obniżki godzin, stan nieczynny.
• Wyliczenie ilości etatów dla specjalistów realizujących pomoc psychologiczno-pedagogiczną.
• Warunki zatrudnienia nauczycieli niepełnosprawnych.
• Zatrudnianie osób niebędących nauczycielami.
3. Wytyczne w sprawie działania szkół i przedszkoli – nowo obowiązujące rozporządzenie MEN.
• Opiniowanie organizacji pracy szkoły: jakie dokumenty opiniujemy, z kim i w jakim czasie.
• Harmonogram zasięgania opinii do arkusza organizacyjnego na rok szkolny 2024/2025.
• Zatwierdzania arkusza organizacji i jego zmian.
4. Dyskusja, wymiana doświadczeń i odpowiedzi na pytania uczestników.
Oświata