• * Na Maku zamiast klawisza Alt używaj Ctrl+Option(⌥)

Procedury administracyjne w systemach zabezpieczenia społecznego -elektronizacja postępowań administracyjnych w 2025 r. Obowiązki organów administracji i stron postepowań

Miejsce
Internet
Termin
13 stycznia 2025
Czas trwania
09:00 - 13:00
Cena
399/435 zł
Zapisz się na szkolenie

Cena: 435 PLN netto/os. Przy zgłoszeniach do 30 grudnia 2024 r. obowiązuje cena: 399 PLN netto/os. Udział w szkoleniu zwolniony z VAT w przypadku finansowania szkolenia ze środków publicznych.

Zapraszamy Państwa na szkolenie z KPA w pomocy społecznej, które wyjaśni najważniejsze zagadnienia związane z postępowaniem administracyjnym w OPS, w świetle ustawy o e-doręczeniach.

Ważne informacje o szkoleniu

Ustawa o e-doręczeniach wprowadza rewolucyjne zmiany w zakresie funkcjonowania doręczeń elektronicznych, wprowadzając nowe standardy wymiany korespondencji i zastępując, co do zasady, w odniesieniu do podmiotów publicznych – korespondencję tradycyjną formami elektronicznymi. Zmiany dotyczące e-doręczeń wymuszają aktualizację wiedzy dotyczącej prawidłowego stosowania procedury administracyjnej, mającej decydujący wpływ na wynik pracy każdego organu administracyjnego.

Podczas szkolenia uczestnicy zostaną zapoznani z nowymi obowiązkami z uwzględnieniem specyfiki jednostek pomocy społecznej, na tle przykładów praktycznych, w oparciu o przepisy k.p.a. i wybranych ustaw materialnych z zakresu zabezpieczenia społecznego.

Szkolenie poprowadzi doświadczona trenerka, realizująca szkolenia dla administracji publicznej, w tym szczególnie jednostek organizacyjnych pomocy społecznej, a jednocześnie członek etatowy SKO, uzyskująca wysokie oceny za jasny i trafny sposób przekazywania wiedzy.

zwiń
rozwiń
Cele i korzyści

• Poznanie zasad związanych z doręczaniem korespondencji na podstawie przepisów k.p.a. po 1 stycznia 2025 r. 
• Wskazanie procedur dotyczących postępowania w szczególnych sytuacjach korespondencji z klientami pomocy społecznej, w tym m. in. uzyskanie wiedzy: 
 kiedy i jak sprawdzić w bazie danych czy strona postępowania posiada adres do doręczeń elektronicznych? 
 co zrobić w sytuacji, gdy strona nie posiada adresu? 
 jakie są zasady postępowania organu względem stron/ osób wykluczonych cyfrowo? 
 co z ePUAP-em, Empatią po 1.01.2025r.? 
• Przegląd przepisów, wraz z omówieniem ich praktycznego znaczenia oraz najbardziej problematycznych obszarów dotyczących tematyki e-doręczeń i korespondencji elektronicznej, zarówno ze stronami, jak i innymi instytucjami. 
• Zdobycie umiejętności stosowania nowych przepisów k.p.a., wprowadzonych ustawą o doręczeniach elektronicznych w praktyce, z uwzględnieniem specyfiki jednostek pomocy społecznej. 
• Uzyskanie odpowiedzi na pytania, możliwość konsultacji, podczas szkolenia, kwestii problemowych z zakresu tematyki spotkania.
 

zwiń
rozwiń
Program
  1. Podstawy prawne- zmiany wprowadzone w k.p.a. w 2021 r. wraz elektronizacją postępowań.
  2. Zasada pisemności postępowania administracyjnego w praktyce działania organów administracji z uwzględnieniem specyfiki postępowań pomocowych i rodzinnych.
  3. Stosowanie znowelizowanych przepisów k.p.a. w okresie po 1 stycznia 2025 r.
  4. Publiczna usługa rejestrowanego doręczenia elektronicznego a publiczna usługa hybrydowa.
  5. E-PUAP - zasady działania po wejściu w życie doręczeń elektronicznych w administracji: jak informować stronę w systemie pomocy społecznej i w systemie świadczeń rodzinnych o zmianach w zasadach korzystania z systemu e-PUAP?
  6. Wszczęcie postępowania na piśmie – papierowe i elektroniczne – jak powiadomić stronę w pomocy społecznej, jeśli posiada pełnomocnika – czy można wysyłać listy papierowo czy tylko na adres profesjonalnego pełnomocnika?
  7. Kierowanie pism do organu, a kierowanie pism do strony- różnice. W jakiej formie po 1 stycznia strona może wnieść podanie? Zmiany dotychczasowych reguł.
  8. Komunikacja elektroniczna z innymi organami. Czy organ może wysyłać pisma papierowe do innych organów? Sprawdzanie adresów w BAE - baza adresów elektronicznych.
  9. Podpisywanie pism - papierowych i elektronicznych - zasady.
  10. Pouczenia kierowane do stron – w zakresie podpisów, formy wnoszenia podania, uzupełniania podania, pozostawiania podania bez rozpoznania
  11. Doręczenia pism, wezwań decyzji po 1 stycznia 2025 r.: zasady, kolejność form doręczenia.
  12. Posiadanie adresu do doręczeń przez organ.
  13. Posiadanie adresu do doręczeń przez stronę- podmioty zobowiązane do posiadania adresu do doręczeń elektronicznych- co zrobić w sytuacji, gdy strona nie posiada adresu, a ma taki obowiązek?
  14. Sprawdzanie w bazie danych, czy strona postępowania posiada adres do doręczeń elektronicznych.
  15. Osoby wykluczone cyfrowo- zasady działania stron postępowania i organu względem tych stron.
  16. Skuteczność doręczeń i wpływ na postępowanie w zakresie wezwań.
  17. Skuteczność doręczenia a weście decyzji do obrotu prawnego.
  18. Wykonalność decyzji a nieprawidłowe doręczenie.
  19. Przekazywanie odwołania do organu II instancji – jakie dokumenty są możliwe do przesłania elektronicznie, a jakie drogą pisemną papierową?
  20. Odpowiedzi na pytania.
zwiń
rozwiń
Adresaci

Kierownicy i pracownicy jednostek organizacyjnych pomocy społecznej oraz wydziałów jst, przygotowujący decyzje administracyjne z zakresu zabezpieczenia społecznego i świadczeń, zarówno doświadczeni w prowadzeniu postępowań administracyjnych, jak również dopiero zaczynający pracę.

zwiń
rozwiń
Informacje o prowadzącym

Specjalistka z zakresu postępowania administracyjnego, członek etatowy Samorządowego Kolegium Odwoławczego, wieloletni praktyk orzecznik, trener szkoleń prawnych z zakresu procedury administracyjnej oraz zabezpieczenia społecznego. Trener szkoleń z zakresu procedury administracyjnej dla Miasta Krakowa, gmin i powiatów w całym kraju. Konsultant procedur administracyjnych i zabezpieczenia społecznego Miasta Stołecznego Warszawa.

zwiń
rozwiń
Lokalizacja
Internet

Szkolenia w formule on-line realizowane na żywo za pomocą platformy, która umożliwia obustronną komunikację między prowadzącym szkolenie a uczestnikami.

Koordynatorzy
Magdalena Kubik-Szczerba
Zastępca Dyrektora FRDL POST
tel. 17 862 69 64
magdalena.kubik@frdl.rzeszow.pl
Małgorzata Nieroda
Dyrektor FRDL Podkarpackiego Ośrodka Samorządu Terytorialnego
tel. 17 862 69 64
malgorzata.nieroda@frdl.rzeszow.pl
Informacje dodatkowe

Cena: 435 PLN netto/os. Przy zgłoszeniach do 30 grudnia 2024 r. obowiązuje cena: 399 PLN netto/os. Udział w szkoleniu zwolniony z VAT w przypadku finansowania szkolenia ze środków publicznych.

 

Wypełnioną kartę zgłoszenia należy przesłać poprzez formularz zgłoszenia do 9 stycznia 2025 r.