• * Na Maku zamiast klawisza Alt używaj Ctrl+Option(⌥)

Jak skutecznie porozumieć się z „trudnymi osobami” w zespole?

online
Miejsce
Internet
Termin
10 czerwca 2025
Czas trwania
10:00 - 14:00
Cena
409/449 zł
Zapisz się na szkolenie
Program i karta zgłoszenia

Cena: 449 PLN netto/os. Przy zgłoszeniach do 27 maja 2025 r. cena wynosi: 409 PLN netto/os.

Zapraszamy Państwa na dedykowanie przedstawicielom kadry zarządzającej szkolenie, którego przedmiotem będzie skuteczna komunikacja z członkami zespołu. Udział pomoże uczestnikom w rozwiązywaniu konfliktów, usprawni komunikację w zespole i wzmocni asertywność słuchaczy.

Ważne informacje o szkoleniu

• Czy wiesz:
- Co zrobić jeśli mój współpracownik ma tylko żądania?
- Jak postąpić z pracownikiem, który nie przyjmuje moich uwag?
- A co jeśli mój współpracownik nie czuje się odpowiedzialny za jakość swojej pracy?
- Jak mogę się porozumieć z osobą o silnej postawie egocentrycznej?
- Jak mogę skutecznie rozwijać swoje umiejętności wypracowywania porozumień?
• Odpowiedzi dostarczy Ci proponowane szkolenie. Podczas zajęć zapoznasz się i z praktycznymi regułami:
- Zrozumienia odmiennych zachowań innych osób, szczególnie poznania ich motywów i celów jakie chcą zrealizować.
- Nazwania odczuwanych emocji, komunikowania o nich innym osobom, jeśli spotkamy się z odmiennym zachowaniem.
- Zarządzania naszymi emocjami podczas trudnych rozmów.
- Wypracowania trwałych porozumień, w których obie strony będą czuły się zobowiązane do realizacji poczynionych zobowiązań.

zwiń
rozwiń
Cele i korzyści

• Celem szkolenia jest rozwijanie podstawowych i praktycznych umiejętności komunikowania się, wypracowywania wzajemnych porozumień, przekonywania do współpracy, wyrażania przeżywanych emocji, informowania o swoich potrzebach i oczekiwaniach oraz akceptacji różnorodności.
• Korzyści dla uczestnika:
- Zwiększysz umiejętności skutecznego porozumiewania się.
- Podniesiesz kompetencje kształtowania współpracy wśród współpracowników,
- Znajdziesz odpowiedzi na wiele nurtujących codziennych pytań na temat występowania nieporozumień, sporów.
• Korzyści dla Urzędu, Instytucji:
- Zwiększenie efektywności, rzetelności i wydajności działań pracowników urzędu.
- Zdecydowany wzrost u kierowników kompetencji efektywnego inspirowania, motywowania pracy zespołu do realizacji powierzonych zadań poprzez zwiększone umiejętności komunikacji.

zwiń
rozwiń
Program

1. Tworzenie więzi z współpracownikami:
• Relacji z współpracownikami w miejscu pracy vs relację towarzyskie.
• Specyfika relacji menadżer-podwładny, czyli różne rozumienie ról zawodowych.
• Czy można ze wszystkimi żyć w zgodzie ? Powody, dla których jest to niemożliwe.
• Trudna osoba, czy osoba w trudnościach?
• Czy są osoby trudne? – charakterystyka, persona.
• Dlaczego nie warto przypisywać współpracownikowi negatywnych intencji.
• Samospełniająca przepowiednia? -skuteczne sposoby neutralizowania naszych błędów w postrzeganiu drugiej osoby.
• Jak z przeciwnika uczynić partnera?
2. Po pierwsze partnerstwo i równość czyli sposoby wypracowywania porozumienia:
• Najczęstsze spory, nieporozumienia w relacjach zawodowych czyli o co się kłócimy?
• Pozytywne strony nieporozumień czyli dobre porozumienie w budowaniu partnerskich relacji.
• Dlaczego konfrontacje rozwijają relacje w miejscu pracy.
• Postawy egocentryczne w miejscu pracy. Co mogę, a czego nie mogę zrobić, jeśli mam w zespole trudnego współpracownika.
3. Asertywna konfrontacja plusy i minusy:
• Schemat skutecznej i uczciwej kłótni.
• Zalety i sposoby przeprowadzania „uczciwych konfrontacji”.
• Moc etycznej perswazji czyli mniej słów, więcej argumentów.
• Sztuka przekonywania vs manipulacja.
• Podstawowe techniki perswazji jako skuteczne narzędzia budowania współpracy.
• Jak redukować poziom emocji rozmówcy czyli nie poddajemy się „porwaniom emocjonalnym”.
• Zasady przejrzystego ujawniania swoich odczuć, emocji czyli szybka droga do tworzenia lepszej współpracy.
4. Podsumowanie szkolenia:
• Wypracowanie kart akcji.

zwiń
rozwiń
Adresaci

Kierownicy zespołów, którzy chcą rozwijać swoje umiejętności budowania dobrych zespołów i efektywnego zarządzania nimi, umiejętności tworzenia satysfakcjonujących relacji zawodowych. Menadżerowie, którzy chcą posiadać umiejętności wydobywania z pracowników większego zaangażowania oraz budowania u nich odpowiedzialności za rezultaty swoich działań.

zwiń
rozwiń
Informacje o prowadzącym

Psycholog organizacji, Konsultant biznesowy, Coach, Trener. Doradza, prowadzi szkolenia w obszarach związanych z Umiejętnościami menadżerskimi: skutecznego zarządzania zespołami specjalistów. Wspomaga firmy w projektowaniu i zarządzaniu Kulturą Organizacji, zwiększając w ten sposób możliwości adaptacyjne firmy do zmian w środowisku. Specjalizuje się w aspektach związanych z relacjami międzyludzkim. Szczególnie pomaga w rozwoju efektywnych narzędzi kierowania: skuteczna wielowymiarowa komunikacja, rozwiązywanie konfliktów, zarządzanie emocjami, techniki wywierania wpływu. Jest Trenerem z wieloletnim doświadczeniem praktycznym. Od kilku lat stale współpracuje z firmami finansowymi, branży TSL, administracji publicznej - prowadząc konsultacje, coaching, regularne szkolenia wspierające i pod noszące efektywność codziennej pracy pracowników tych firm. Współpracuje jako wykładowca z Uniwersytetem SWPS oraz Uniwersytetem Ekonomicznym w Katowicach, prowadzi zajęcia dla studentów wydziału psychologii oraz słuchaczy studiów podyplomowych dla Menadżerów z zagadnień psychologii relacji biznesowych.

zwiń
rozwiń
Lokalizacja
Internet

Szkolenia w formule on-line realizowane na żywo za pomocą platformy, która umożliwia obustronną komunikację między prowadzącym szkolenie a uczestnikami.

Koordynatorzy
Agnieszka Osman
Informacje dodatkowe

Cena: 449 PLN netto/os. Przy zgłoszeniach do 27 maja 2025 r. cena wynosi: 409 PLN netto/os. Udział w szkoleniu zwolniony z VAT w przypadku finansowania szkolenia ze środków publicznych.

Zgłoszenia prosimy przesyłać do 4 czerwca 2025 r.