• * Na Maku zamiast klawisza Alt używaj Ctrl+Option(⌥)

Raport o stanie zapewniania dostępności podmiotu publicznego - Ogólnopolskie Forum Koordynatorów ds. dostępności

Miejsce
Internet
Termin
14 marca 2025
Czas trwania
08:30 - 12:00
Cena
290+vat zł
Zapisz się na szkolenie

Dla osób zrzeszonych w Forum Koordynatorów w ramach opłaty za I kwartał poniesionej w lutym br.

Ważne informacje o sesji konsultacyjno-szkoleniowej

Szanowni Państwo 
Koordynatorzy ds. dostępności w jednostkach sektora finansów publicznych
Fundacja Rozwoju Demokracji Lokalnej im. Jerzego Regulskiego zaprasza Państwa do udziału w drugim w 2025 roku spotkaniu Forum Koordynatorów ds. dostępności w jednostkach sektora finansów publicznych, którego tematem będzie Raport o stanie zapewniania dostępności podmiotu publicznego

Do 31 marca 2025 r. każdy podmiot publiczny musi opracować raport obrazujący przede wszystkim to, jak spełnia minimalne wymagania w zakresie zapewniania dostępności opisane w art. 6 ustawy. Raport ten powinien zostać opublikowany na stronie Biuletynu Informacji Publicznej danego podmiotu lub jego stronie internetowej, jeśli nie posiada BIP. Spotkanie Forum pozwoli na przygotowanie się koordynatorów dostępności do sporządzenia raportu o stanie zapewniania dostępności. 

Forum Koordynatorów ds. dostępności w jednostkach sektora finansów publicznych działające przy Fundacji Rozwoju Demokracji Lokalnej im. Jerzego Regulskiego jest platformą współpracy i integracji pracowników pełniących funkcję koordynatora ds. dostępności, spotykających się cyklicznie na organizowanych przez FRDL spotkaniach on-line dwa razy w kwartale; opłata kwartalna dla Forumowiczów wynosi 290 zł. + vat.

Więcej informacji na stronie: https://frdl.lublin.pl/fora/forum-koordynatorow-ds-dostepnosci-w-jsfp/idea-forum-i-praca-na-rzecz-dostepnosci


 

zwiń
rozwiń
Cele i korzyści

• Przypomnienie, kto powinien złożyć raport. 
• Weryfikacja podjętych działań w zakresie zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami od momentu złożenia poprzedniego raportu w 2021 r. do przygotowania obecnego.
• Przygotowanie do sprawozdawczości z wdrażania dostępności – raport o stanie zapewniania dostępności w 2025 roku.
• Pomoc przy sporządzeniu raportu o zapewnieniu dostępności – omówienie krok po kroku poszczególnych działów raportu. 
 

zwiń
rozwiń
Program sesji konsultacyjno-szkoleniowej

1. Termin złożenia raportu.
2. Kto jest zobowiązany do jego złożenia?
3. Kim jest podmiot publiczny?
4. Nowy formularz raportu.
5. Omówienie działu I raportu – dostępność architektoniczna:

• Wolne od barier przestrzenie komunikacyjne w budynkach.
• Dostęp do wszystkich pomieszczeń w budynkach (z wyłączeniem pomieszczeń technicznych).
• Informacja na temat rozkładu pomieszczeń w budynkach.
• Dostęp do budynków dla osób, korzystających z psa asystującego.
• Ewakuacja lub ratowanie osób wewnątrz budynków.
6. Omówienie działu II raportu - Dostępność cyfrowa.
7. Omówienie działu III raportu - Dostępność informacyjno-komunikacyjna.

• Środki wspierające komunikowanie.
• Urządzenia lub środki techniczne do obsługi osób słabosłyszących.
• Informacja o zakresie  działalności (głównych zadaniach podmiotu).
• Wniosek o zapewnienie szczególnej formy komunikacji.
8. Omówienie działu IV - Informacja o dostępie alternatywnym.
9. Omówienie działu V - Informacje o otrzymanych wnioskach/żądaniach zapewnienia dostępności oraz postępowanie skargowe.

 

zwiń
rozwiń
Adresaci

Koordynatorzy ds. dostępności w jednostkach sektora finansów publicznych

zwiń
rozwiń
Informacje o prowadzącej sesję

Radca prawny, ekspert z kilkunastoletnim zakresu prawa administracyjnego, prawa pracy oraz przepisów prawnych dotyczących zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, w tym raportu o zapewnieniu dostępności, monitorowania dostępności w instytucji, kompleksowej tematyki dotyczącej pracy i obowiązków koordynatora ds. dostępności. Doświadczona trenerka, prowadząca szkolenia podnoszące kwalifikacje pracowników administracji publicznej, m. in. dla koordynatorów dostępności w instytucjach publicznych. Członek zespołów, przeprowadzających audyty dostępności w jednostkach. Autorka komentarzy i opinii prawnych.

zwiń
rozwiń
Lokalizacja
Internet

Szkolenia w formule on-line realizowane na żywo za pomocą platformy, która umożliwia obustronną komunikację między prowadzącym szkolenie a uczestnikami.

Koordynatorzy
Natalia Gmurkowska
Koordynator Forów Samorządowych Województwa Lubelskiego
tel. +48 502 525 121
n.gmurkowska@frdl.org.pl