Kongres Przewodniczących Rad, Gmin, Powiatów i Sejmików Województw to:

  • Najważniejsze tematy, z którymi na co dzień mierzą się radni pełniąc swoje mandaty
  • Możliwość wymiany praktycznych doświadczeń z przewodniczącymi rad i radnymi z całej Polski
  • Dwa intensywne dni debat i warsztatów, zwiększające kompetencje i skuteczność działania radnych
  • Spotkania z wybitnymi ekspertami prawa samorządowego, świata nauki i przedstawicielkami administracji rządowej
  • Dobre praktyki w zakresie organizacji pracy rady/sejmiku
  • Wartościowe i przydatne materiały merytoryczne dla uczestników

Tematy tegorocznej edycji Kongresu:

  • wyzwania, które będą miały wpływ na funkcjonowanie samorządów w obecnej kadencji
  • analiza zmian legislacyjnych i ich konsekwencji z perspektywy organów stanowiących
  • zmiany w finansowaniu samorządów, ich wpływ na uchwały budżetowe i strategie zarządzania środkami publicznymi
  • rozpoznawanie skarg, wniosków i petycji przez organy uchwałodawcze
  • postępowanie z wnioskami o udostępnienie informacji publicznej oraz skargami obywatelskimi
  • rola organów stanowiących w związku z reformą planowania przestrzennego
  • zadania organów uchwałodawczych w zapewnianiu przejrzystości i skuteczności działania administracji publicznej
  • statuty jednostek samorządu i proces stanowienia lokalnego prawa na przykładach
  • rola i status przewodniczącego rady gminy/powiatu i sejmiku
  • partycypacja społeczna na szczeblu lokalnym - narzędzia aktywizacji mieszkańców

Prelegenci: https://frdl.org.pl/kongresy-3/kongres-przewodniczacych-rad/prelegenci 

W ramach udziału w Kongresie uczestnik otrzymuje:
- dwa dni wykładów, prelekcji, dyskusji w gronie wybitnych ekspertów i specjalistów.
- możliwość spotkań i rozmów z uznanymi prelegentami, ekspertami, przedstawicielami instytucji rządowych i samorządowych; to doskonały czas networkingu, wymiany doświadczeń, poznanie dobrych praktyk i najświeższych informacji o zmianach legislacyjnych.
- materiały kongresowe w wersji papierowej i online.
- pełne wyżywienie w dwóch dniach kongresu (2 obiady, przerwy kawowe) 
- w przypadku wyboru opcji z kolacją - udział w uroczystej kolacji 15/16.11.2024
- w przypadku wyboru opcji z noclegiem/noclegami - nocleg/i ze śniadaniem w Hotelu Windsor - miejscu Kongresu

Wypełnioną kartę zgłoszenia - dostępna do pobrania na dole strony - należy przesłać do 5 listopada 2024 r. na adres mailowy: forumsamorzadowe@frdl.lublin.pl

Rejestracja zgłoszenia zostanie potwierdzona przez FRDL.