O Kongresie i karta zgłoszenia
Kongres Przewodniczących Rad, Gmin, Powiatów i Sejmików Województw to:
- Najważniejsze tematy, z którymi na co dzień mierzą się radni pełniąc swoje mandaty
- Możliwość wymiany praktycznych doświadczeń z przewodniczącymi rad i radnymi z całej Polski
- Dwa intensywne dni debat i warsztatów, zwiększające kompetencje i skuteczność działania radnych
- Spotkania z wybitnymi ekspertami prawa samorządowego, świata nauki i przedstawicielkami administracji rządowej
- Dobre praktyki w zakresie organizacji pracy rady/sejmiku
- Wartościowe i przydatne materiały merytoryczne dla uczestników
Tematy tegorocznej edycji Kongresu:
- wyzwania, które będą miały wpływ na funkcjonowanie samorządów w obecnej kadencji
- analiza zmian legislacyjnych i ich konsekwencji z perspektywy organów stanowiących
- zmiany w finansowaniu samorządów, ich wpływ na uchwały budżetowe i strategie zarządzania środkami publicznymi
- rozpoznawanie skarg, wniosków i petycji przez organy uchwałodawcze
- postępowanie z wnioskami o udostępnienie informacji publicznej oraz skargami obywatelskimi
- rola organów stanowiących w związku z reformą planowania przestrzennego
- zadania organów uchwałodawczych w zapewnianiu przejrzystości i skuteczności działania administracji publicznej
- statuty jednostek samorządu i proces stanowienia lokalnego prawa na przykładach
- rola i status przewodniczącego rady gminy/powiatu i sejmiku
- partycypacja społeczna na szczeblu lokalnym - narzędzia aktywizacji mieszkańców
Prelegenci: https://frdl.org.pl/kongresy-3/kongres-przewodniczacych-rad/prelegenci
W ramach udziału w Kongresie uczestnik otrzymuje:
- dwa dni wykładów, prelekcji, dyskusji w gronie wybitnych ekspertów i specjalistów.
- możliwość spotkań i rozmów z uznanymi prelegentami, ekspertami, przedstawicielami instytucji rządowych i samorządowych; to doskonały czas networkingu, wymiany doświadczeń, poznanie dobrych praktyk i najświeższych informacji o zmianach legislacyjnych.
- materiały kongresowe w wersji papierowej i online.
- pełne wyżywienie w dwóch dniach kongresu (2 obiady, przerwy kawowe)
- w przypadku wyboru opcji z kolacją - udział w uroczystej kolacji 15/16.11.2024
- w przypadku wyboru opcji z noclegiem/noclegami - nocleg/i ze śniadaniem w Hotelu Windsor - miejscu Kongresu
E-ZGŁOSZENIE: https://frdl.org.pl/kongresy-3/kongres-przewodniczacych-rad/zgloszenia
Wypełnioną kartę zgłoszenia - dostępna do pobrania na dole strony - należy przesłać do 5 listopada 2024 r. na adres mailowy: forumsamorzadowe@frdl.lublin.pl
Rejestracja zgłoszenia zostanie potwierdzona przez FRDL.